دستگاه استخراج آب از هوا نیاز یک میلیارد نفر به آب را رفع می کند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از تک اکسپلور، یافته های پژوهشگران گوگل، یونیسف و سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد این دستگاه ها از پتانسیل زیادی برای غلبه بر چالش های ناشی از گرمایش زمین برخوردارند که موجب کمبود منابع آب بر روی کره زمین می شود.

دستگاه استخراج آب از هوا نیاز یک میلیارد نفر به آب را رفع می کند

دستگاه های تأمین آب از رطوبت هوا در یک دهه اخیر به طور گسترده ای در مقیاس آزمایشگاهی تولید شده اند و انتظار می رود با افزایش خشکسالی ناشی از گرمایش زمین تولید آنها که نیازی به برق هم ندارند، بیشتر شود.

بر اساس بررسی های سازمان ملل، گرمایش زمین و تشدید خشکسالی در آینده نزدیک موجب چالش جدی برای تأمین آب آشامیدنی نزدیک به 2.2 میلیارد نفر خواهد شد. کارخانه های شیرین کردن آب دریا نیز نمی توانند به حل چالش یادشده کمک قطعی کنند. دستگاه های تولید آب شرب با استفاده از رطوبت هوا، کوچک و قابل حمل بوده، تنها نیازمند نور خورشید هستند و تولیدشان کم هزینه است.

در صورت وجود رطوبت 30 درصد در هوا و نیز گرمای هوا و تابش خورشید کارکرد این دستگاه ها بهینه می شود. بررسی ها نشان می دهد حداقل یک میلیارد نفر از ساکنان زمین در نقاطی با چنین شرایط آب و هوایی زندگی می کنند که بخش زیادی از آنها برای تأمین آب شرب با چالش روبرو خواهند شد. دستگاه های تأمین آب شرب از رطوبت هوا می توانند به طور میانه 5 لیتر آب در روز تأمین کنند که برای رفع نیاز افراد به آب آشامیدنی کافی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 100424

به "دستگاه استخراج آب از هوا نیاز یک میلیارد نفر به آب را رفع می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه استخراج آب از هوا نیاز یک میلیارد نفر به آب را رفع می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید