رئیس پلیس آتلانتا به دلیل کشته شدن یک سیاهپوست، کناره گیری کرد

به گزارش مهسان بلاگ، شهردار آتلانتا بیان کرد که رئیس پلیس این شهر، به دلیل کشته شدن یک سیاهپوست توسط مأموران پلیس، از سمت خود استعفا داده است.

رئیس پلیس آتلانتا به دلیل کشته شدن یک سیاهپوست، کناره گیری کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، درگیری دو مأمور پلیس آمریکایی با یک شهروند سیاهپوست در شهر آتلانتا که نهایتاََ منجر به کشته شدن وی شد، رئیس پلیس این شهر را به استعفا کشاند.

به نوشته پایگاه خبری هیل، اریکا شیلدز رئیس پلیس آتلانتا (بامداد یکشنبه به وقت تهران) به دلیل کشته شدن یک جوان سیاهپوست 27 ساله با تپانچه برقی (Taser) مأموران پلیس این شهر، از سمت خود استعفا داد.

بر این اساس، کیشا لانس باتومز شهردار آتلانتا طی نشست خبری با اعلام استعفای رئیس پلیس این شهر، اخراج فوری مأموری که باعث قتل شهروند مذکور شده بود را خواهان شد.

شامگاه شنبه (به وقت تهران) بود که دفتر تحقیقات جورجیا به نقل از اداره پلیس شهر آتلانتا از کشته شدن یک مرد سیاه پوست حین پارک خودرو در محوطه یک رستوران اطلاع داد.

تصاویری که از درگیری دو مأمور پلیس با این شخص منتشر شده نشان می دهد آنها بعد از ناکام ماندن در گرفتار کردن وی، با تپانچه برقی به سمت وی شلیک می نمایند. (جزئیات بیشتر)

پلیس جورجیا اعلام نموده که این شخص بعد از این حادثه به بیمارستان انتقال داده شد، اما بعد از عمل جراحی درگذشت.

دوشنبه پنجم خردادماه بود که انتشار خبر قتل یک شهروند سیاه پوست و 46 ساله آمریکایی به نام جورج فلوید، بار دیگر سبب مساله نژادپرستی و تبعیض های نهادینه در آمریکا را برجسته کرد. قتل نژادپرستانه فلوید جرقه ای برای اعتراضات سراسری در محکومیت قتل او و تبعیض ها علیه رنگین پوستان آمریکایی شد و دامنه این اعتراضات به کشورهای متحد آمریکا هم کشیده شد.

به موازات تشدید اعتراضات سراسری آمریکایی ها که به اذعان رسانه های غربی همه 50 ایالت آمریکا را درگیر نموده است، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور بارها معترضان را حامیان خشونت، هرج و مرج طلب، و حتی تروریست های داخلی خوانده اما حتی ارشدترین مقام ارتش آمریکا هم با این اظهارات مخالفت کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

سلو بلاگ: سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

پریها: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 51913

به "رئیس پلیس آتلانتا به دلیل کشته شدن یک سیاهپوست، کناره گیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس پلیس آتلانتا به دلیل کشته شدن یک سیاهپوست، کناره گیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید