راه اندازی طرح نیروگاه ملی تا سرانجام سال جاری

به گزارش مهسان بلاگ، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از راه اندازی طرح نیروگاه ملی تا سرانجام سال جاری اطلاع داد و گفت:اقداماتی که در نتیجه اعمال تحریم ها در کشور اجرا شده در این نیروگاه عرضه و با بالاترین راندمان فعالیت خود را شروع خواهد نمود.

راه اندازی طرح نیروگاه ملی تا سرانجام سال جاری

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، همایون حائری در آیین رونمایی از دو طرح دانش بنیان در پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه طرح نیروگاه ملی نیز در دست اقدام است و تا سرانجام سال ارائه می گردد گفت: اقداماتی که در نتیجه اعمال تحریم ها در کشور صورت گرفته در این نیروگاه عرضه می گردد و با کمترین هزینه و بالاترین راندمان فعالیت خود را شروع خواهد نمود.

وی همچنین از بهره برداری دیسپاچینگ جدید ملی در دهه فجر سال جاری گفت و اعلام نمود که احداث دیسپاچینگ ملی با یاری پژوهشگاه نیرو و بهره گیری از توانمندی متخصصان داخلی در حال اجرا است و دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه نمود: طی سال های تحریم، اقدامات خوبی توسط کارکنان صنعت برق صورت گرفته و تمامی تکنولوژی های پیچیده این صنعت در کشور ساخته می گردد.

*ساخت پست های 230 و 400 کیلوولت

به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، سیستم های DCS به عنوان پیشرفته ترین سیستم های کنترلی پست های انتقال برق، تا پست های 63 کیلوولت در کشور در حال ساخت است و برنامه داریم تا پست های 230 و 400 کیلوولت نیز به این مجموعه اضافه گردد تا در زمینه های انتقال و توزیع از لحاظ تکنولوژی های پیشرفته خودکفا شویم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مورد ضریب آمادگی نیروگاه های کشور در تابستان سال جاری گفت:ضریب آمادگی نیروگاه های کشور 98 درصد بود که در 10 سال گذشته ضریب آمادگی نیروگاه ها از 88 درصد به 98 درصد رسیده است که به صورت میانگین سالانه یک درصد به ضریب آمادگی نیروگاه های کشور اضافه نموده شده است.

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 21908

به "راه اندازی طرح نیروگاه ملی تا سرانجام سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی طرح نیروگاه ملی تا سرانجام سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید