روزه سکوت پوتین قبل از نشست اوپک

به گزارش مهسان بلاگ، سخنگوی کرملین اعلام نمود: پوتین تا قبل از برگزاری نشست اوپک هیچ اظهارنظری درباره کاهش فراوری نفت نخواهد داشت.

روزه سکوت پوتین قبل از نشست اوپک

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قبل از برگزاری نشست اوپک پلاس هیچ صحبتی درباره طرح کاهش فراوری نفت نخواهد کرد.

وقتی امروز خبرنگاران از سخنگوی کاخ کرملین درباره مذاکرات یا تبادل نظر های تلفنی پوتین با اعضای اوپک درباره طرح کاهش فراوری نفت پرسیدند پاسخ داد: هیچ برنامه ای فعلاً د راین باره وجود ندارد پسکوف همچنین گفت اطلاعاتی درباره تاریخ نشست بعدی اوپک هم ندارد.

براساس این گزارش، اعضای کشور های صادرکننده نفت (اوپک) و همچنین غیر اوپک در حال مذاکره برای به تعویق انداختن تاریخ اجلاس اوپک از 4 به 10 ژوئن هستند.

پیش از این کشور های خاورمیانه ای عضو اوپک مطرح کردند که به حفظ حداکثری کاهش فراوری تا خاتمه سال پایبندند. اما روسیه با این طرح مخالفت کرد.

منابع مطلع می گویند که در حال حاضر محور تبادل نظر ها برای تمدید طرح کاهش فراوری نفت برای سه ماه آینده است. جدیدترین طرح کاهش فراوری نفت در یکم ماه می به تصویب رسید که روی کاهش 9.7 میلیون بشکه در روز کشور های فراوریکننده از ماه می تا ژوئن تأکید داشت.

قرار بود کشور های روسیه و عربستان 2.5 میلیون بشکه در روز نسبت به مبنای 11 میلیون بشکه فراوری خود کاهش دهند. بقیه کشور ها هم بر مبنای فراوری اکتبر 2018 فراوریشان را کاهش خواهند داد. قرار بود این توافق به مدت 2 سال و تا خاتمه آوریل 2022 اجرایی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 19 مرداد 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 51647

به "روزه سکوت پوتین قبل از نشست اوپک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزه سکوت پوتین قبل از نشست اوپک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید