رونمایی از تکمیل طرح عمرانی مرمت گنبد امام زاده سهل بن علی در استان مرکزی

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: تکمیل عملیات مرمت گنبد امامزاده سهل بن علی (ع) در آستانه با حضور استاندار رونمایی شد.

رونمایی از تکمیل طرح عمرانی مرمت گنبد امام زاده سهل بن علی در استان مرکزی

جهت دریافت خدمات طراحی مدرن ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی علیرضا ایزدی روز 25 فروردین ماه 99 گفت: این مراسم با حضور سیدعلی آقازاده استاندار، مهدی زندیه وکیلی معاون عمرانی استاندار، مصطفی عرب فرماندار شهرستان شازند و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی رونمایی شد.

او در ادامه اضافه نمود: در دهه های گذشته چندین بار این گنبد مورد مرمت قرارگرفته بود و پوشش های نامتجانس و ناهمگونی مانند پوشش مسی بر روی آن اجراشده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اضافه نمود: این مرمت طی مدت زمان هشت ماه انجام شد و در این مرحله از مرمت گنبد با صرف هزینه 2میلیارد و 300میلیون ریال، گنبد بنا بر اساس الگوی اولیه مرمت و آجرچینی شده و مراحل بندکشی و اجرای پوشش نانو به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت برف و باران به کالبد گنبد نیز صورت پذیرفته است.

او گفت: امام زاده سهل بن علی (ع) آستانه از بنای تاریخی ارزشمند استان مرکزی مربوط به دوره صفوی است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

ایزدی گفت: گنبد این بنا یکی از گنبدهای بزرگ و ارزشمند محسوب می گردد که ارتفاع آن حدود 28 و ارتفاع ساقه آن نیز هفت متر است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 38970

به "رونمایی از تکمیل طرح عمرانی مرمت گنبد امام زاده سهل بن علی در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از تکمیل طرح عمرانی مرمت گنبد امام زاده سهل بن علی در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید