عراقچی: برای برطرف تحریم ها جهت طولانی تری را در پیش داریم

به گزارش مهسان بلاگ، معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید نمود: تا زمانی که آمریکا تمامی تحریم ها را برندارد، غنی سازی 20 درصدی نه متوقف می گردد و نه حتی فرایند کاهشی پیدا می نماید.

عراقچی: برای برطرف تحریم ها جهت طولانی تری را در پیش داریم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سید عباس عراقچی به شبکه خبری پرس تی وی گفت: تا وقتی آمریکا تمام تحریم های خودش را لغو ننموده و به برجام برنگشته باشد، هیچ یک از فعالیت های هسته ای ایران به ویژه در حوزه غنی سازی نه متوقف می گردد و نه حتی فرایند کاهشی پیدا می نماید. غنی سازی 2 درصد ما اکنون با سرعتی حتی فراتر از سرعتی که مجلس شورای اسلامی در قانون خودش پیش بینی نموده بود، پیش می رود و مواد غنی شده 2 درصد در حال فراوری است.

وی توضیح داد: این فرایند به همین منوال ادامه پیدا خواهد نمود تا زمانی که توافقی به دست بیاید و بر اساس آن آمریکا تمامی تحریم های خودش را بردارد و همانطور که بار ها ذکر شده در یک مرحله همه تحریم ها باید برداشته گردد.

عراقچی اضافه کرد: اینکه بعضا گفته می گردد این تبادل نظر ها با اروپاست و اروپایی ها هم از آن سو با آمریکا صحبت می نمایند، صحیح نیست. ما اینجا با مجموعه کشور های عضو فعلی برجام یعنی سه کشور اروپایی، روسیه و چین و اتحادیه اروپا که هماهنگ نماینده برجام است، مذاکره می کنیم و آن ها هم از سمت دیگر با آمریکایی ها به شیوه ای که خودشان می دانند، تبادل نظر و نتایج را منتقل می نمایند.

وی گفت: نشانه هایی بروز نموده است که آمریکایی ها در حال آنالیز مواضع خودشان و حرکت به سمت برداشتن تحریم های کامل هستند؛ ولی ما هنوز در موقعیتی نیستیم که قضاوت کنیم و هنوز مذاکرات به جمع بندی نرسیده است.

معاون ظریف ادامه داد: تصور می کنم که ما جهت طولانی تری را در پیش داریم؛ اگرچه که حرکت ما حرکت رو به جلوست و فضای مذاکرات فضای سازنده ای است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 84965

به "عراقچی: برای برطرف تحریم ها جهت طولانی تری را در پیش داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی: برای برطرف تحریم ها جهت طولانی تری را در پیش داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید