عصبانیت کانادا از گسترش روابط ایران و ونزوئلا

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران : وزیر خارجه کانادا در تور خود در امریکای لاتین، نتوانست عصبانیت کانادا را از گسترش روابط ایران و ونزوئلا مخفی کند.

عصبانیت کانادا از گسترش روابط ایران و ونزوئلا

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان(افه)؛ جان برد، وزیر خارجه کانادا طی سفر خود به لیما، پایتخت پرو از عصبانیت کانادا در رابطه با گسترش روابط ایران و ونزوئلا اطلاع داد.

این سخنرانی درست یک روز پس از اینکه خرمان سالترون، نماینده ونزوئلا در کمیسیون بین الملل حقوق بشر اعلام نمود که ونزوئلا علی رغم تمام تحریم های انجام شده آمریکا علیه ایران، روابط تجاری خود را با ایران گسترش می دهد، انجام شد.

برد در رابطه با ایران ادعا کرد: بسیار نگران برنامه های ایران هستم. برنامه های هسته ای ایران کانادا را نگران می نماید.

ایران به شدت ادعاها درباره برنامه انرژی هسته ای خود را رد نموده است و تاکید دارد که به عنوان یکی از امضا کنندگان متعهد پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق استفاده از فن آوری اتمی برای اهداف صلح آمیز را دارد.

افزون بر این نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی چندین بار از تاسیسات هسته ای ایران بازدید نموده اند، اما هیچ مدرکی دال بر انحراف در برنامه هسته ای ایران نیافته است.

وزیر خارجه کانادا هفته گذشته تور 8 روزه خود در امریکای لاتین را شروع کرد. در این تور وی از کشورهای مختلفی همچون مکزیک،کوبا، پرو، پاناما، ونزوئلا، و جمهوری دومینیکن دیدار خواهد نمود.

اخیرا از جانب مجامع حقوق بشری کانادا به نقض گسترده حقوق بشر علیه شهروندان بومی این کشور متهم شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12119

به "عصبانیت کانادا از گسترش روابط ایران و ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عصبانیت کانادا از گسترش روابط ایران و ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید