غلبه سبک اسکوچیچیسم به کی روشیسم، تیم دراگان، کارلوس را از یاد ها می برد؟

به گزارش مهسان بلاگ، تیم ملی فوتبال ایران در دومین ملاقات خود با کادر فنی جدید نیز توانست برنده زمین بازی را ترک نموده و امیدواری بیشتری به اهالی فوتبال نسبت به روز های آینده ببخشد.

غلبه سبک اسکوچیچیسم به کی روشیسم، تیم دراگان، کارلوس را از یاد ها می برد؟

گروه ورزشی خبرنگاران، تیم ملی فوتبال کشورمان در ملاقاتی محبت آمیز پیروز شد تیم ملی بوسنی را با نتیجه 0-2 شکست بدهد. تیمی که چندی قبل در لیگ ملتهای اروپا توانست هلند را متوقف کند همان تیمی بود که پنجشنبه شب گذشته مقابل شاگردان دراگان اسکوچیچ بازنده زمین بازی را ترک کرد.

*دومین برد با دراگان

این دومین برد تیم ملی با حضور کادرفنی جدید بود. ما حدود یک ماه پیش در ملاقات با تیم ازبکستان در تاشکند این حریف را برده بودیم و حالا باز هم در زمین حریف پیروز به کسب دومین برد روبروی یکی از تیم های فیزیکی و قدرتی اروپا شدیم. بوسنی همان تیمی بود که در جام جهانی 2014برزیل با کارلوس کی روش به این تیم باخته بودیم ولی این بار با ارائه یک بازی تقریبا حساب شده با سیستم جدید مورد نظر اسکوچیچ باز هم نتیجه گرفتیم.

*تغییر دوباره سیستم تیم ملی

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ملاقات محبت آمیز قبلی مقابل ازبکستان نیز از سیستم 2-1-3-4 استفاده نموده بود که به نظر می رسد با آزمایش سیستم های جدید در تیم ملی، قصد تغییر سیستم 1-3-2-4 را دارد که سال ها در تیم ملی مورد استفاده قرار گرفته است.

*این تیم ب ایران بود

با این وجود تیمی که در ملاقات با بوسنی به میدان رفت تقریبا تیم دوم ملی کشورمان یا همان تیم ب ایران بود چرا که بازیکنانی مانند علیرضا جهانبخش، علیرضا بیرانوند، سردار آزمون، مجید حسینی و مهدی طارمی در این ملاقات حضور نداشتند.

*خداحافظی با 30 ساله ها

اتفاق مهم دیگری که در این دو بازی به چشم خورد حضور بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی بود و اینکه به نظر می رسد دراگان اسکوچیچ میخواهد با وارد کردن نیروی تازه نفس به تیم ملی آوراژ سنی بازیکنان تیم ملی را پایین تر آورده و از همین رو نیز بیشتر از بازیکنان زیر 26 یا 25 ساله به جای 30 ساله ها در ترکیب تیم ملی استفاده می نماید. اقدامی آینده نگرانه که می تواند تا دو سال دیگر که قرار است جام جهانی 2022 در قطر برگزار گردد یک تیم جوان شده را راهی این رقابتها کنیم.

*خلق موقعیت زیاد

با این وجود با دیدن فیلم خلاصه بازی ایران و بوسنی متوجه این واقعیت می شویم که تعداد موقعیت های خلق شده روی دروازه بوسنی تقریبا سه تا چهار برابر موقعیت های نصفه و نیمه ای است که آنها روی دروازه امیر عابدزاده ایجاد نموده و هرگز نتوانستند دروازه مان را تهدید نمایند.

*گلزنی جانشینان خط حمله

از دیگر نکات مهم در بازی تیم ملی روبروی بوسنی گلزنی دو مهاجم جانشین به جای دو مهاجم اصلی تیم ملی بود. قطعا همه فوتبالدوستان دوست داشتند در این ملاقات هم مهدی طارمی و سردار آزمون را کنار هم در نوک پیکان خط حمله تیم ملی ببینند ولی در نهایت اسکوچیچ ترجیح داد از مهاجمانی که کمتر در تیم ملی به میدان رفته اند بازی بگیرد تا در نبود آن دو مهره ارزشمند بتواند از دیگر نیروهای بالقوه فوتبال ایران هم استفاده کند. اجرای این برنامه البته جواب هم داد. کاوه رضایی و مهدی قایدی دو بازیکنی که در ملاقات با بوسنی به عنوان مهاجم در ترکیب تیم ملی جایگزین مهدی طارمی و سردار آزمون شده بودند پیروز به گلزنی شدند و هر یک گلی زیباتر از دیگری زدند.

*خداحافظ فوتبال نتیجه گرا

نکته مهم دیگر در این باره تغییر سبک تیم ملی به سبک بازی رو به جلوست. موضوعی که در 8 سال حضور کارلوس کی روش در رأس تیم ملی به شدت مورد انتقاد منتقدان فوتبال کی روشی بود. اینکه تیم ملی زیبا بازی نمی نماید و این سبک فوتبال باروحیات اهالی فوتبال در داخل سازگار نیست. فوتبالی نتیجه گرا که البته در این دو بازی دیدیم تیم ملی علاوه بر اینکه محتاط و مسلط به کارهای تدافعی بازی می نماید نیم نگاهی جدی هم به نیمه زمین حریف دارد. پرس شدید از جلو باعث شد تا در ابتدای نیمه دوم وحید امیری با دزدین توپ از دفاع چپ بوسنی آن را به کاوه رضایی برساند و زمینه ساز گل اول گردد. در ادامه هم بارها روی همین پرس که از زمین بوسنی آغاز می شد توپ مدافعان و هافبک های حریف اروپایی لو رفت و تبدیل به ضدحمله روی دروازه خودشان شد. این موارد نشان دهنده تغییر سبک بازی تیم ملی اسکوچیچی نسبت به تیم ملی کی روشی است. اینکه فوتبال رو به جلو هم در دستور کار است و تیم ملی صرفا عقب نمی نشیند تا دلخوش به ضدحملات باشد.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 68211

به "غلبه سبک اسکوچیچیسم به کی روشیسم، تیم دراگان، کارلوس را از یاد ها می برد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلبه سبک اسکوچیچیسم به کی روشیسم، تیم دراگان، کارلوس را از یاد ها می برد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید