فضاپیمای هایابوسا 2 آخرین سطح نورد خود را روانه سیارک ریوگو کرد

به گزارش مهسان بلاگ، فضاپیمای هایابوسا 2 ژاپن روز گذشته آخرین سطح نورد خود را برای کاوش سیارک ریوگو به سطح این سیارک فرستاد.

فضاپیمای هایابوسا 2 آخرین سطح نورد خود را روانه سیارک ریوگو کرد

هایابوسا 2 از تابستان سال 2018 مشغول کاوش سیارک ریوگو است. این فضاپیما پاییز سال گذشته سه سطح نشین را به سطح این سیارک ارسال کرد. پس از آن اما تمرکز این ماموریت روی نمونه برداری از سیارک ریوگو بود. اکنون و در آخرین مراحل پیش از بازگشت به زمین و بازگرداندن نمونه های جمع آوری شده سومین سطح نورد با نام MINERVA-II2 به سیارک ریوگو ارسال شد.

فرآیند فرود این سطح نورد از روز چهارشنبه شروع شد. فضاپیمای هایابوسا 2 در این روز خود را به فاصله یک کیلومتری سطح سیارک ریوگو رساند و سطح نورد را آزاد کرد.

پس از آن فضاپیمای اصلی فرود سطح نورد را زیر نظر گرفت. این فضاپیما از ارتفاع هشت تا ده کیلومتری فرود MINERVA-II2 را با دقت دنبال کرد تا دانشمندان بتوانند با آنالیز داده ها اطلاعات دقیق تری از میدان گرانشی سیارک ریوگو به دست آورند. سرعت سطح نورد در زمان رهاسازی از فضاپیمای اصلی چیزی بین 13 تا 17 سانتی متر بر ثانیه بود.

سطح نورد MINERVA-II2 طبق برنامه تا 16 مهر به فعالیت خود در سطح سیارک ریوگو ادامه خواهد داد.

فضاپیمای هایابوسا 2 که تا کنون یکی از پیروز ترین ماموریت های ژاپن بوده است اواخر امسال میلادی به زمین بازخواهد کشت. یکی از اهداف اصلی این ماموریت نمونه برداری از سیارک ریوگو و بازگرداندن نمونه ها به زمین است. کپسول حاوی نمونه های سیارک ریوگو در اواخر سال 2020 در بیابان های جنوب استرالیا به زمین خواهد نشست.

با توجه به امکانات بسیار بیشتر آزمایشگاه های زمینی نسبت به تجهیزات محدود فضاپیماها بازگرداندن نمونه اجرام آسمانی به زمین و آنالیز آن ها در آزمایشگاه های زمینی اهمیت بسیار زیادی برای دانشمندان دارد.

در صورت پیروزت آمیز بودن مراحل پایانی ماموریت هایابوسا 2 نیز احتمالا باید منتظر اخبار مهمی از آنالیز نمونه های سیارک ریوگو باشیم.

عکس کاور: تصویری جذاب از سایه فضاپیمای هایابوسا 2 بر سطح سیارک ریوگو.

Credit: JAXA

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 19730

به "فضاپیمای هایابوسا 2 آخرین سطح نورد خود را روانه سیارک ریوگو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضاپیمای هایابوسا 2 آخرین سطح نورد خود را روانه سیارک ریوگو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید