قطبی: سرمربی تیم ملی باید تجربه بین المللی و شناخت خوبی از فرهنگ ایران داشته باشد

به گزارش مهسان بلاگ، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: سرمربی تیم ملی باید شخصی باشد که تجربه بین المللی و شناخت خوبی از آسیا و فرهنگ و فوتبال ایران داشته باشد.

قطبی: سرمربی تیم ملی باید تجربه بین المللی و شناخت خوبی از فرهنگ ایران داشته باشد

به گزارش خبرنگاران، افشین قطبی سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره شرایط تیمش و اینکه او به هدف هایش رسیده است، گفت: واقعیت این است که دوست داشتیم در رقابت قهرمانی باشیم. باشگاه فولاد امتیاز کمی در بازی های ابتدایی داشت و من احساس کردم که با تجربیاتم می توانم به این تیم یاری کنم. اتفاقات خوبی افتاد و نتایج خوبی هم گرفتیم ولی در چند بازی نتوانستیم پیروز باشیم و فرصت را از دست دادیم.

وی درباره این موضوع که او پس از بازی با کره در جام ملت ها از ایران رفت و در حال حاضر پس از چند سال به فوتبال ایران آمده، در این چند سال فوتبال ایران چقدر تغییر نموده است؟ مطرح نمود: احساس می کنم فوتبال ایران حرفه ای تر شده و بازیکنان از نظر جسمی شرایط بهتری دارند. امکانات باشگاه ها و زمین بازی ها بهتر شده است. بازیکنان از نظر فنی و تاکتیکی کیفیت بهتری پیدا کردند. مربیان هم با علم بیشتر کار می نمایند و این موضوع برای فوتبال ایران مثبت است.

قطبی درباره این موضوع که در رسانه ها مطرح شده است که او برای فصل آینده و ماندن در فولاد خوزستان شروطی گذاشته است، گفت: صحبت هایی شده و باشگاه دوست دارد با من کار کند و من هم استقبال کردم. منتظریم فرصت مناسبی باشد تا در خصوص جزئیات صحبت کنیم. من کسی نیستم که برای رفتن و ماندن شرط بگذارم. دو گروه باید محبت آمیز با هم صحبت و سعی نمایند هدف ها را معین نمایند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره انتخاب سرمربی و اینکه مربی خارجی یا داخلی در این شرایط به نفع تیم ملی است، توضیح داد: احساس می کنم زمان خیلی مهمی برای تیم ملی است. بهترین استعدادها را در فوتبال ایران داریم و می توانیم در این شرایط بهترین تیم آسیا باشیم. بازیکنان ما از نظر استعداد بی نظیر هستند و فقط لازم دارند که آموزش ببینند. همه مسائل حرفه ای را در تمام جزئیات فوتبال چه در داخل و چه بیرون زمین رعایت نمایند.

قطبی ادامه داد: نکته ای که خیلی مهم است و باشگاه فولاد این کار را انجام می دهد، ایجاد زمینه خوب برای پرورش بازیکن و مربی آینده است. مربی تیم ملی باید شخصی باشد که تجربه بین المللی و شناخت خوبی از آسیا و فرهنگ و فوتبال ایران داشته باشد و بتواند تمام حلقه های فوتبال را به هم وصل کند. متاسفانه برخی از مربیان به خاطر منافع خودشان سعی می نمایند اختلاف وحاشیه به وجود بیاورند تا نتایج شان را پوشش بدهند. نباید پشت اسم ها پنهان شویم. باید کسی را بیاوریم که بتواند در شرایط فرهنگی و مالی و ورزش ما نتایج خوبی بگیرد و از سرمایه های ما استفاده کند. شکی ندارم که تیم ملی ایران می تواند در جام جهانی های آینده حضور داشته باشد و می تواند پیروزی هم کسب کند.

قطبی که با برنامه رادیویی تهران ورزشی گفت وگو می کرد، درباره اینکه اگر پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی به او مطرح گردد، سرمربیگری تیم ملی را قبول خواهد نمود؟ گفت: من عاشق ایران هستم و وقتی بعد از 8 سال به ایران برگشتم برای خدمت آمدم. حالا اگر یک تیم محلی یا تیم ملی باشد من با عشق و انرژی مثبت قبول خواهم کرد. مربیگری تیم ملی برای من یک افتخار است. این پیشنهاد به من نشده و الان تمام تمرکز من برای دو بازی آخر فولاد خواهد بود.

وی در پایان درباره برکناری شفر و دایی اعلام کرد: خیلی شاد شدم که چنین موضوعی را مطرح کردید. برکناری مربی در زمان که 2-3 بازی تا پایانی فصل باقی مانده اشتباه است. مربیان باید حمایت شوند وقتی مربی کاری را آغاز می نماید باید تا پایان کنار آن باشیم و حمایت کنیم، یک مربی شاید 10 تا 20 درصد تاثیرگذار باشد و اگر تیم نتیجه نگیرد متاسفانه همواره مربیان در خطر هستند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

سلو بلاگ: سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

پریها: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8931

به "قطبی: سرمربی تیم ملی باید تجربه بین المللی و شناخت خوبی از فرهنگ ایران داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطبی: سرمربی تیم ملی باید تجربه بین المللی و شناخت خوبی از فرهنگ ایران داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید