لایروبی و پاکسازی انهار و جوی های سطح شهر تهران

به گزارش مهسان بلاگ، پاکسازی و لایروبی انهار و کانال های آب سطح شهر تهران از فعالیت های مداوم شهرداری های منطقه ها کلانشهر تهران است که با توجه به شروع فصول بارشی سال، این عملیات به صورت جدی تر انجام می گردد.

لایروبی و پاکسازی انهار و جوی های سطح شهر تهران

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به بارندگی امروز در مرکز گفت: با لایروبی و رسوب برداری هایی که در کانال های اصلی جمع آوری آب انجام شده، تهران آمادگی مواجهه با هر مقدار بارندگی را دارد.

اصغر عطایی درباره آمادگی مرکز برای مواجهه با نخستین باران پاییزی گفت: با هماهنگی های انجام شده، همه منطقه ها به صورت یکپارچه مسیل ها و کانال های جمع آوری آب ها را به طول 530 کیلومتر و انهار فرعی به طول 10هزار کیلومتر را لایروبی و رسوب برداری نموده اند.

وی با اشاره به اینکه پنج طرح لایروبی و رسوب برداری در تهران انجام شده است، اضافه کرد: زمان بارندگی، واریزه های همراه با آب به پایین دست می آید و شن و لای وارد حوضچه ها می گردد، حوضچه ها نیز تخلیه و پاکسازی شده اند، در حال حاضر مسیل ها و کانال ها کاملا آمادگی هر بارندگی را دارد.

وی بیان نمود: این بارندگی از غرب و جنوب غربی شروع شده است و از شب گذشته نیرو های شهرداری در حال آماده باش بودند، تا به امروز از تجمع و آبگرفتگی گزارشی اعلام نشده است البته کانال ها و مسیل های اصلی دچار آبگرفتگی نمی شوند. بعلاوه مشارکت شهروندان در این خصوص با عدم تخلیه زباله و نخاله های ساختمانی در انهار و مسیل های آب از بروز آب گرفتگی به ویژه در فصل بارندگی بسیار موثر است.

عکاس: معصومه مرادی/ صداوسیما

منبع: فرارو
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 100588

به "لایروبی و پاکسازی انهار و جوی های سطح شهر تهران" امتیاز دهید

1 کاربر به "لایروبی و پاکسازی انهار و جوی های سطح شهر تهران" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایروبی و پاکسازی انهار و جوی های سطح شهر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید