لوکاشنکو با جلیقه ضد گلوله و اسلحه به دست در خیابان های مینسک

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس جمهور بلاروس که طی روز های گذشته با اعتراضات خیابانی روبرو شده است با ظاهری نظامی و مسلح در میان نیرو های امنیتی کشورش در خیابان حاضر شد.

لوکاشنکو با جلیقه ضد گلوله و اسلحه به دست در خیابان های مینسک

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دهها هزار نفر از مردم بلاروس روز یک شنبه مجددا در پایتخت این کشور حضور یافته تا به اعتراضات خود علیه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ادامه دهند.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، معترضان که در میدان مرکزی مینسک تجمع نموده بودند سپس در سطح شهر تظاهرات کردند و علیه دولت الکساندر لوکاشنکو شعار سر دادند.

در عین حال انتشار تصاویری از الکساندر لوکاشنکو که با جلیقه ضدگلوله و اسلحه در دست از بالگرد مخصوص ریاست جمهوری پیاده میشود بسیار خبر ساز شده است.

لوکاشنکو سپس با لباس ضدگلوله و اسلحه در دست به میان نیروهای امنیتی بلاروس می رود و از آنها به خاطر کوشش برای برقراری نظم و امنیت تشکر می نماید.

تحلیلگران دلیل این اقدام لوکاشنکو را نمایش قدرت وی در برابر مخالفان و تهدید معترضان برای سرانجام دادن به اعتراضات قلمداد نموده اند.

این پانزدهمین روز متوالی است که مردم بلاروس در اعتراض به نتیجه انتخابات در خیابانها تجمع اعتراضی برگزار می نمایند.

طبق اعلام کمیسیون ملی انتخابات بلاروس الکسلاندر لوکاشنکو با کسب 80.23 درصد آرا در انتخابات پیروز شد و برای ششمین بار در مقام ریاست جمهوری ابقا شد.

اسوتلانا تیخانوفسکایا رهبر مخالفان در رده دوم نهاده شد اما ضمن رد نتیجه انتخابات و اتهام زنی درباره تقلب، از بلاروس گریخت و به لیتوانی پناهنده شد. وی همچنین خود را برنده انتخابات معرفی نموده و از کشورهای خارجی به ویژه اروپایی ها خواسته که پیروزی لوکانشکو را به رسمیت نشناسند.

به دنبال درخواست تیخاتوفسکایا، اتحادیه اروپا با زیر سوال بردن نتیجه انتخابات گفت که نتیجه این انتخابات را به رسمیت نمیشناسد.

لوکاشنکو اخیرا با اشاره به اعتراضات در بلاروس تاکید نموده که منشا این اعتراضات از خارج از کشور است و به منظور ایجاد یک منطقه حائل بین روسیه و دیگر نقاط اروپا انجام می گیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 59193

به "لوکاشنکو با جلیقه ضد گلوله و اسلحه به دست در خیابان های مینسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکاشنکو با جلیقه ضد گلوله و اسلحه به دست در خیابان های مینسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید