ماموریت ویژه قالیباف در مسکو

به گزارش مهسان بلاگ، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی فردا (یکشنبه) به منظور تعمیق روابط دو جانبه در سفری سه روزه به روسیه خواهد رفت.

ماموریت ویژه قالیباف در مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

گفته می شد در این سفر او با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ویچیسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه و رئیس شورای عالی امنیت ملی روسیه ملاقات می نماید.

قرار بود رئیس مجلس در ملاقات با رئیس جمهور روسیه درباره مواضع صریح نظام در مورد برجام، تعاملات مالی با روسیه و فروش نفت تبادل نظر می نماید و پیغامی به او تقدیم خواهد نمود.

اما ظاهرا برنامه سفر قالیباف دچار تغییراتی شده است. گفته می شد روسیه پروتکل های ویژه ای برای ملاقات پوتین با قالیباف مشخص نموده است. حالا توانگر نماینده تهران گفته است قالیباف پروتکل های بهداشتی ملاقات با پوتین را نپذیرفته لذا پوتین برای دریافت پیغام نماینده ویژه معرفی نموده است.

براساس گزارش ها پیغامی که قالیباف حامل آن است، از سوی رهبر معظم انقلاب است.

جزییات این پیغام روشن نیست اما می توان آن را ماموریتی ویژه ارزیابی کرد.

محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در این باه گفت: از جزئیات نامه اطلاعی ندارم و شاید هم درست نباشد که مفاد نامه منتشر گردد. اما در مجلس دیپلماسی پارلمانی پیگیری می گردد و بخشی از آن توسط رییس مجلس که سخنگوی کل مجلس شورای اسلامی است انجام می گردد و این سفر هم در این راستا صورت می گیرد.

او اضافه کرد: سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این سفر به دعوت رییس مجلس دومای روسیه انجام خواهدشد و از مدت ها پیش این دعوت اجرا شده و اصل این سفر برای دیپلماسی پارلمانی است.

سفر قالیباف از این جهت اهمیت زیادی که او احتمالا یکی از نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری است. انتخاباتی که چند ماه دیگر برگزار می گردد و برای اصولگرایان اهمیت زیادی دارد.

اصولگرایان معتقدند دولت حسن روحانی نگاه به شرق به ویژه روسیه و چین را کنار گذاشته و مدام به فکر ارتباط با اروپا و آمریکا است. انها می گویند اگر ایران با چین و روسیه ارتباطاتش را افزایش دهد می تواند از سد مسائل تحریم عبور کند.

منبع: فرارو
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 77871

به "ماموریت ویژه قالیباف در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماموریت ویژه قالیباف در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید