مخالفت یونان با اعمال تحریم های غرب علیه روسیه

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: نخست وزیر یونان تأکید کرد که آتن مخالف تحریم هایی است که از سوی غرب علیه روسیه اعمال شده و اعمال این تحریم ها را نوعی جنگ مالی ارزیابی می نماید.

مخالفت یونان با اعمال تحریم های غرب علیه روسیه

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپاتنیک، آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در شهر مسکو، توضیح داد: اقتصاد یونان به شدت از تحریم های اعمال شده علیه روسیه، متضرر شده است. ما به خوبی درک می کنیم که تدابیر تلافی جویانه از سوی روسیه، در واکنش به تحریم های غرب بوده است، ولی یونان با منطق تحریم ها موافق نیست. ما بارها مخالفت خود را اعلام نموده ایم.

تسیپراس گفت: یونان بارها مسئله تحریم های اعمال شده علیه روسیه را در نشست های مختلف اتحادیه اروپا مطرح نموده است. من فکر نمی کنم این راه چاره مفیدی باشد. در واقع این تحریم ها منجر به بازگشت به روابط جنگ سرد بین روسیه و غرب می گردد.

نخست وزیر یونان گفت: یونان یک کشور مستقل است و این حق را دارد تا سیاست خارجی مستقلی را اتخاذ کند. اظهاراتی را از مقام های مختلف اروپایی در مورد تمایل یونان برای بازنگری در روابط خود با روسیه شنیده ام، من دوست دارم تا به همه بگویم که یونان یک کشور مستقل است و حق دارد تا سیاست خارجی مستقلی را در پیش بگیرد.

تسیپراس گفت: ما به همه تعهدات خود در چارچوب همه سازمان های بین المللی احترام می گزاریم ولی در عین حال، از همه فرصت ها در سطح بین المللی استفاده می کنیم تا همکاری های سودمند دوجانبه را ارتقا دهیم و برای حفاظت از منافع مردم یونان کوشش خواهیم کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16273

به "مخالفت یونان با اعمال تحریم های غرب علیه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت یونان با اعمال تحریم های غرب علیه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید