مذاکره تلفنی مقام های آمریکا و ژاپن در مورد منطقه هوایی چین

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: معاون رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن روز گذشته در تماسی تلفنی در مورد تازه ترین تحولات مربوط به ایجاد منطقه هوایی دفاعی چین بر فراز دریای شرقی چین رایزنی و تبادل نظر کردند.

مذاکره تلفنی مقام های آمریکا و ژاپن در مورد منطقه هوایی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در این تماس تلفنی بر ضرورت همکاری امنیتی بین آمریکا،ژاپن و کره جنوبی تاکید نمودند.بر اساس این گزارش تصمیم ماه گذشته چین برای ایجاد منطقه هوایی دفاعی بر فراز دریای شرقی چین با واکنش منفی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی روبرو شده و این سه کشور ایجاد این منطقه دفاعی را به رسمیت نشناخته اند.

افزایش تنش بین کشورهای منطقه در شرایطی است که کره جنوبی نیز به تلافی این اقدام چین منطقه دفاعی هوایی بر فراز این کشور را گسترش داده است. معاون رئیس جمهور آمریکا چندی پیش با هدف کاهش تنش در روابط کشورهای منطقه و تاکید بر پایبندی واشنگتن به اجرای پیمان امنیتی با ژاپن و کره جنوبی به کشورهای منطقه سفر نموده بود.

بایدن در تماس تلفنی با آبه بار دیگر بر این مساله تاکید نمود که واشنگتن ایجاد منطقه هوایی دفاعی بر فراز دریای شرقی چین را به رسمیت نمی شناسد و این تصمیم چین تاثیری بر عملیات هواپیماهای آمریکایی در منطقه نخواهد داشت.وی البته بر حمایت آمریکا از اقداماتی که موجب کاهش تنش در منطقه گردد حمایت نموده است. بایدن در این تبادل نظر همچنین بر اهمیت همکاری امنیتی سه جانبه بین آمریکا، ژاپن و کره جنوبی تاکید نموده است.

تنش ها بین ژاپن و چین از سپتامبر 2012 میلادی پس از اقدام توکیو در خریداری جزایر مورد اختلاف با چین از یک مالک خصوصی به شدت افزایش یافت.ولی هواپیماهای آمریکایی، ژاپنی و کره جنوبی بدون توجه به درخواست مقام های چینی بر فراز این منطقه پرواز می نمایند. چین از کلیه هواپیماها خواسته است تا علاوه بر اعلام هویت کامل برنامه پروازی خود را نیز در اختیار مقام های پکن قرار دهند.

این اقدام چین و بی توجهی کشورهای همسایه به آن نگرانی ها نسبت به خطر درگیری نظامی در منطقه را به شدت افزایش داده است.ژاپن نیز تاکید نموده است که توکیو و واشنگتن ایجاد منطقه دفاعی هوایی از سوی چین را به رسمیت نمی شناسند. دو فروند بمب افکن بی-52 آمریکا نیز به تازگی بر فراز این منطقه پرواز نموده اند. یک تحلیلگر ارشد بنیاد هریتیج نیز تاکید نمود، شرایط به گونه ای است که پتانسیل واقعی برای وقوع یک بحران وجود دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17011

به "مذاکره تلفنی مقام های آمریکا و ژاپن در مورد منطقه هوایی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره تلفنی مقام های آمریکا و ژاپن در مورد منطقه هوایی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید