مرحله دوم تست انسانی واکسن رازی کوو پارس خرداد 1400 شروع می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: با ادامه فرایند فعلی فعالیت ساخت واکسن کرونا، مرحله دوم تست انسانی واکسن رازی کوو پارس از خرداد ماه 1400 شروع می گردد.

مرحله دوم تست انسانی واکسن رازی کوو پارس خرداد 1400 شروع می گردد

ره گزارسش گروه اجتماعی خبرنگاران، فلاح مهرآبادی روز یکشنبه در تبادل نظر با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در این خصوص شرح داد: پیش بینی می گردد نتایج مرحله اول تست انسانی اردیبهشت ماه در اختیار سازمان غذا و دارو و کمیته اخلاق در پژوهش قرار گیرد و پس از صدور مجوز از سوی این سازمان، مرحله دوم شروع خواهد شد.

وی تعداد داوطلبان مرحله دوم تست انسانی این واکسن را 500 نفر خاطرنشان کرد و گفت: این نفرات در 2 گروه 250 نفره وارد این طرح مطالعاتی می شوند.

فلاح به تعداد داوطلبانی که تا به امروز واکسن رازی کوو پارس را دریافت کردند، اشاره نمود و اضافه نمود: تا به امروز 80 داوطلب مرحله اول تست انسانی رازی کوو پارس واکسن خود را دریافت کردند و به بقیه هم به احتمال زیاد تا سرانجام این هفته واکسن تزریق می گردد.

وی گفت: تزریق دوز دوم واکسن به پیشقراولان این طرح مطالعاتی صورت گرفته و این فرایند برای سایر داوطلبان هم به تدریج انجام می گردد.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به شرایط جسمی داوطلبان اشاره نمود و گفت: حال این افراد خوب است و تا به امروز عارضه خاصی نداشتند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این واکسن بی خطر است، گفت: این واکسن جزو پلتفرم های بی خطر در جهان است و اینکه تزریق کنندگان واکسن تا به امروز عارضه ای نداشتند، یکی از دلایل این موضوع است.

به گزارش ایرنا، کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس موسسه رازی که نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است، با تزریق مرحله اول تست انسانی به 2 داوطلب مرد روز یکشنبه (10 اسفند) با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مسوولان و محققان در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران شروع شد.

تزریق واکسن رازی کووپارس دومین واکسن ایرانی کرونا است که از 10 اسفند ماه روی داوطلبان این طرح مطالعاتی انجام شد.

واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت فراوری و روز دوشنبه (20 بهمن ماه) در همین موسسه مستقر در کرج رونمایی شد.

موسسه رازی از اسفند سال 1398 کار ساخت واکسن را شروع و از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن ها است، برای فراوری آن استفاده کرد. این موسسه در فاصله زمانی اسفند 98 تا سرانجام فروردین 99، کار طراحی این واکسن را به سرانجام رساند، در اردیبهشت دُزسنجی و فرمولاسیون انجام شد و از خرداد ماه 99، آزمایش این واکسن روی 500 حیوان صورت گرفت.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 85942

به "مرحله دوم تست انسانی واکسن رازی کوو پارس خرداد 1400 شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرحله دوم تست انسانی واکسن رازی کوو پارس خرداد 1400 شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید