مرمت مقبره چهارمنار تبریز تا خاتمه تابستان 99 به اتمام می رسد

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اتمام مرمت و سامان دهی مقبره چهارمنار تبریز تا سرانجام تابستان 99 اطلاع داد.

مرمت مقبره چهارمنار تبریز تا خاتمه تابستان 99 به اتمام می رسد

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با اشاره به اهمیت اثر تاریخی چهارمنار تبریز گفت: احداث این اثر هم زمان با انتقال مرکز حکومت به تبریز بوده است و با توجه به ویژگی های فاخر آن، تقریباً در تمام نقشه های قدیمی تبریز نام چهارمنار وجود دارد و ارزش آن موجب شده است تا نام محله در ادوار پیشین به چهارمنار تغییر کند.

او با تأکید بر ضرورت ساماندهی و صیانت از آثار تاریخی ادامه داد: در سال های اخیر مرمت و ساماندهی این اثر در دستور کار اداره کل استان قرارگرفته است و در امسال بااعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال در قالب اقداماتی نظیر، بازسازی دیوارها و اجرای پایه های آجری، حفر چاه و شمع بندی و استحکام بخشی دیواره ها، ایجاد سرویس بهداشتی و ... تداوم یافته است که تاکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق برنامه ریزی انجام شده، در نیمه اول سال 99 به انتها خواهد رسید.

او اضافه کرد: در قسمت پایینی این بنای فاخر که در دوره های تاریخی مختلف مورد مرمت و بازسازی قرارگرفته است، بقایای مربوط به دوره سلجوقی و در بخش فوقانی تزئینات دوره ایلخانی قابل مشاهده است. این بنا همچنین در دوره صفوی به طور کامل و در دوره قاجار بخش فوقانی گنبد آن مرمت و بازسازی شده است.

مقبره چهارمنار تبریز به شماره 16515 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 20651

به "مرمت مقبره چهارمنار تبریز تا خاتمه تابستان 99 به اتمام می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت مقبره چهارمنار تبریز تا خاتمه تابستان 99 به اتمام می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید