مکرون خواهان تشکیل شورای امنیت اروپایی شد

به گزارش مهسان بلاگ، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، با انتشار سرمقاله ای در روزنامه های 28 کشور اتحادیه اروپا خواهان رنسانس اروپایی شده است.

مکرون خواهان تشکیل شورای امنیت اروپایی شد

به گزارش یورونیوز، آقای مکرون در این مقاله که روز دوشنبه 4 مارس در آستانه انتخابات مجلس اروپا در ماه مه، منتشر شد، انتخابات پیش رو را سرنوشت ساز خوانده و نسبت به خطراتی همچون ملی گرایی که اروپا را تهدید می نماید هشدار داده است.

رئیس جمهور فرانسه نوشته است: در کمتر از چند هفته دیگر، انتخابات مجلس اروپا سرنوشت آینده قاره ما را رقم خواهد زد. هیچ گاه از زمان جنگ جهانی دوم بدین سو اروپا به عنوان یک مفهوم ضرورت نداشته است و هیچ گاه این واحد تا این اندازه در معرض خطر نبوده است.

انتخابات مجلسی اروپا برای تعیین شدن 705 نماینده در روزهای 23 تا 26 ماه مه امسال در کشورهای عضو برگزار خواهد شد.

حمایت مرکل از ماکرون در برابر ترامپ؛ هم ارتش و هم شورای امنیت اروپا تشکیل می دهیم

رئیس جمهور فرانسه در این مقاله پیشنهاد داده است که آژانس هایی اروپایی ایجاد شوند تا از انتخابات و دموکراسی در برابر دخالت های خارجی محافظت نمایند.

  • پیشنهاد تشکیل شورای امنیت اروپایی

بخش دیگری از مقاله مکرون به پیشنهاد تشکیل یک شورای امنیت اروپایی با مشارکت بریتانیا اختصاص دارد. رئیس جمهوری فرانسه در این خصوص معتقد است که تشکیل چنین نهادی برای هماهنگی و تدارک تصمیم های جمعی اتحادیه اروپا در زمینه مسائل دفاعی ضروری به نظر می رسد.

به اعتقاد امانوئل مکرون اتحادیه اروپا باید دست به تدوین یک پیمان دفاعی و امنیتی بزند تا ضمن لحاظ کردن اولویت اروپایی در زمینه های رقابتی به تبیین توضیح وظایف کشورهای عضو اتحادیه در ارتباط با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو بپردازد.

مکرون همچنین خواهان اتخاذ راهبرد اول اروپا شده است، همان طور که به گفته او آمریکا و چین چنین سیاستی را در پیش گرفته اند. در راستای این راهبرد، رئیس جمهور فرانسه تاکید نموده است که باید فعالیت شرکت هایی که منافع راهبردی اروپا را تهدید می نمایند در خاک این قاره ممنوع گردد.

درخواست مجدد برای اتخاذ سیاست واحد اروپایی در زمینه تغییرات اقلیمی و همچنین روزآمد کردن سیاست مشترک درمورد منطقه مرزی شینگن از دیگر محورهای مقاله آقای ماکرون بوده است.

رئیس جمهور فرانسه ماه هاست که ایده اصلاحات در اروپا را مطرح نموده است، امری که با حمایت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و واکنش عموما منفی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همراه بوده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

سلو بلاگ: سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

پریها: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6430

به "مکرون خواهان تشکیل شورای امنیت اروپایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون خواهان تشکیل شورای امنیت اروپایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید