ناظران بازار درباره گرانی لبنیات به اختلاف خوردند، تعزیرات: گران شد؛ سازمان حمایت: گران نشد

به گزارش مهسان بلاگ، سخنگوی تعزیرات گفت: وقتی قیمت گذاری 12 محصول لبنی با تاخیر انجام شود، تولید کننده برای جبران زیان مجبور به افزایش قیمت است تا فرایند تولید متوقف نشود.

ناظران بازار درباره گرانی لبنیات به اختلاف خوردند، تعزیرات: گران شد؛ سازمان حمایت: گران نشد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گفت: هرسال ابتدای سال برای کالاهایی که شامل قیمت گذاری می شوند تصمیم گیری می شود اما بعضی کارخانجات لبنی قیمت بعضی اقلام را به صورت خودسرانه افزایش می دهند.

او افزود: قیمت گذاری از ابتدای سال بهتر است با توجه به نرخ تورم و افزایش نرخ مزد کارگر، عوارض و غیره انجام شود. مرجع کارشناسی و مبارزه با گرانفروشی هم سازمان حمایت است. 12 قلم کالاهای لبنی شامل قیمت گذاری در سازمان حمایت می شوند و کالاهای لبنی غیر از این ها شامل قیمت گذاری نمی شوند.

رایگانی گفت: میزان گرانفروشی را سازمان حمایت به سازمان تعزیرات اعلام می کند و با توجه به تخلفات رسیدگی می شود.

موسوی معاون سازمان حمایت در این باره گفت: تعداد اقلام کالای لبنیات تنوع بالایی دارد و کارگروه تنظیم بازار 12 قلم محصولات لبنی شامل شیر، ماست و پنیر را شامل قیمت گذاری دانسته که باید فرایند قیمت گذاری را طی کرده باشد.

او افزود: در خصوص این 12 قلم محصول لبنی هیچ افزایش قیمتی نداشتیم اما واحدهای تولیدی افزایش قیمت برای اقلام غیر از این 12 قلم کالا داشته اند.

موسوی افزود: تغییرات قیمت در بررسی های اولیه با توجه به انتظار عمومی جامعه بالا بوده که به واحدهای تولیدی اعلام شده است. 40 درصد افزایش قیمت باید بررسی کارشناسی شود و رسیدگی خواهد شد.

موسوی گفت: تغییر قیمت غیرکارشناسی زمینه ورود سازمان حمایت را فراهم می کند. ملاک سازمان حمایت نیز گروه بندی جدید خواهد بود.

باکری دبیر انجمن صنایع لبنی هم گفت: وقتی ده سال است که گرانفروشی محصولات لبنی انجام می شود یعنی بخشی از کار ایراد دارد. با براورد اثربخشی افزایش قیمت در بخش خرد اقتصاد و بنگاه های تولید می توان افزایش قیمت را تعیین کرد و نرخ ها را تغییر داد.

وی افزود: اما اکنون بعد از گذشت سه ماه از سال بنگاه های تولیدی آن بخش را که شامل قیمت گذاری نیست افزایش قیمت ها را اعمال می کنند تا از ضرر و زیان جلوگیری کنند.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 53203

به "ناظران بازار درباره گرانی لبنیات به اختلاف خوردند، تعزیرات: گران شد؛ سازمان حمایت: گران نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناظران بازار درباره گرانی لبنیات به اختلاف خوردند، تعزیرات: گران شد؛ سازمان حمایت: گران نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید