نخست وزیر انگلیس به برنامه های بودجه اتحادیه اروپا اعتراض می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: یک منبع مطلع دولت انگلیس تاکید نمود که نخست وزیر این کشور میخواهد در نشست این هفته رهبران اروپایی نسبت به برنامه های بودجه اتحادیه اروپا اعتراض کند.

نخست وزیر انگلیس به برنامه های بودجه اتحادیه اروپا اعتراض می نماید

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا در حالی در نشست این هفته رهبران اروپایی شرکت خواهد نمود که یک منبع مطلع دولت لندن تصریح نموده است که کامرون میخواهد از این نشست به عنوان فرصتی برای اعتراض به برنامه های بودجه ای اتحادیه اروپا استفاده کند.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا از کشورهای عضو خواسته است تا منابع اقتصادی بیشتری را برای تامین هزینه های این اتحادیه اختصاص دهند.

کامرون زیر فشار زیادی است تا پیش از انتخابات سراسری ماه می سال آینده موضع سخت تری را در قبال اتحادیه اروپا اتخاذ کند. افزایش محبوبیت حزب استقلال بریتانیا که مخالف اتحادیه اروپا است به شدت انتخاب مجدد محافظه کاران بریتانیایی را با خطر روبرو نموده است.

نخست وزیر بریتانیا قول داده است تا در صورت پیروزی در انتخابات سال آینده همه پرسی عضویت در اتحادیه اروپا را در سال 2017 میلادی برگزار کند.

اتحادیه اروپا خواهان منابع اقتصادی بیشتری از کشورهای عضو برای تامین هزینه های خود تا سرانجام سال جاری و مذاکره و رایزنی در مورد بودجه این اتحادیه در سال 2015 میلادی شده است. مخالفت بریتانیا با هزینه های بالای اتحادیه اروپا موجب تشدید تنش در روابط لندن و بروکسل شده است.

یک منبع مطلع دولت بریتانیا در این باره تاکید نمود که چیزی که مجلس اروپا به دنبال آن است واقعی نیست.البته مذاکره در مورد بودجه جزء موضوعات رسمی نشست رهبران اروپایی نخواهد بود ولی کامرون میخواهد از این فرصت برای اعلام مخالفت خود با برنامه های بودجه اتحادیه اروپا استفاده کند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 29678

به "نخست وزیر انگلیس به برنامه های بودجه اتحادیه اروپا اعتراض می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر انگلیس به برنامه های بودجه اتحادیه اروپا اعتراض می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید