نرخ تورم ماه آوریل کانادا برای اولین بار در 11 سال گذشته منفی شد

به گزارش مهسان بلاگ، برای اولین بار در یک دهه اخیر نرخ بهره در کانادا منفی شد و این به لطف کاهش قیمت بعضی از اقلام مصرفی در کشور بود.

نرخ تورم ماه آوریل کانادا برای اولین بار در 11 سال گذشته منفی شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای 5 ساله کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

آخرین باری که نرخ بهره در کانادا منفی شده بود به سپتامبر 2009 برمی شود و این به لطف کاهش چمشگیر بهای بنزین و هزینه سفر و هزینه برق مصرفی و قیمت پوشاک و کفش میسر شد.

اما در مقابل قیمت بیشتر اقلام غذایی در ماه گذشته افزایش یافت و دلیل این مسئله افزایش تقاضا برای مواد غذایی فاسد نشدنی و توصیه های مکرر به محدود کردن دفعات مراجعه به سوپرمارکتها عنوان شد. البته هجوم برای خرید دستمال توالت و محصولات بهداشتی ، قیمتها در این بخش را هم تا شش درصد افزایش داد.

قیمت پوشاک و کفش هم بخاطر حراج های آنلاین که از سوی شرکتهای فراوری کننده صورت گرفت ، کاهش چشمگیری داشت و بین ماه های مارچ تا آوریل نزدیک به 5.9 درصد کمتر شد.

جیمز مارپل از کارشناسان مالی بانک تی دی معتقد است بعضی از بخشها از جمله شرکتهای فراوری کننده پوشاک و کفش ناچار شدند تا تخفیف های زیادی برای جلب خریدار انجام دهند واین منجر به تورم منفی در ماه آوریل شد ، اما این فرایند نمی تواند در کانادا بلند مدت باشد و نباید انتظار داشته باشیم قیمتها در ماه های آینده همچنان کاهش یابند و البته بهای بنزین هم با بهبود شرایط در بازار نفت در ماه های بعد افزایش می یابد و مهمترین عامل منفی شدن نرخ بهره تضعیف خواهد شد.

داگ پورت از Bank of Montreal هم تاکید می نماید با توجه به اینکه بخش عمده ای از اقتصاد کشور در ماه آوریل تعطیل بود ، آمار مربوط به سرویسهای مختلف و فروش بعضی اقلام اصلا نباید جدی گرفته شوند و اگر بازگشایی مالی صورت گیرد ، نرخ تورم بار دیگر مثبت خواهد شد.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 59156

به "نرخ تورم ماه آوریل کانادا برای اولین بار در 11 سال گذشته منفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ تورم ماه آوریل کانادا برای اولین بار در 11 سال گذشته منفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید