نقشه عجیب چین برای بدهکاران ، علامت گذاری افراد مقروض در سامانه اعتبار اجتماعی تا شعاع 500 متری

به گزارش مهسان بلاگ، دولت چین در راستای بخشی از برنامه اعتبار اجتماعی خود سیستمی را طراحی نموده است که به کاربران اطلاع می دهد که آیا در شعاع 500 متری آنها فردی با بدهی بالا ایستاده است یا خیر.

نقشه عجیب چین برای بدهکاران ، علامت گذاری افراد مقروض در سامانه اعتبار اجتماعی تا شعاع 500 متری

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، چینی ها برنامه ای منحصر به فرد برای معین اعتبار اجتماعی طراحی نموده اند که البته بین افرادی که در حوزه حقوق بشر فعال هستند با انتقاداتی تند همراه شده است. اکنون بخش جدید از این برنامه معرفی شده که در نوع خود بسیار عجیب است.

در برنامه جدید اگر شما در خیابان در حال تردد باشید و فردی از نزدیکی شما عبور کند که بدهی دارد، به شما پیام ارسال می گردد. بر اساس اعلام رسانه های دولتی هم اکنون یک استان در شمال چین از این برنامه استفاده می نماید. این برنامه اطلاع رسانی به کاربران در خصوص اینکه آنها در شعاع 500 متری از کسی که بدهی دارد ایستاده اند، اطلاعات می دهد.

روزنامه دولتی چین اظهار داشت این برنامه نقشه بدهکاران مرده نامیده می گردد. دولت چین امیدوار است که شهروندان با یاری این برنامه بتوانند مانع بدهی های گسترده شده و از زیر بار پرداخت بدهی های خود فرار ننمایند. این برنامه بخشی از سیستم اعتبار اجتماعی چین است که به منظور قضاوت در خصوص اعتماد شخصی طراحی شده است. در حال حاضر بسیاری از مردم با این برنامه مجازات شده اند.

روشن نیست که آیا برنامه مذکور، عکس ها یا هر نوع نشانگر هویتی افراد را نشان می دهد یا خیر. همچنین تعیین نیست که چه مقدار پول نشانه بدهکاری و ارسال تصاویر فرد در این سامانه است. افزون بر این تعیین نیست این برنامه چگونه می تواند به افراد یاری کند با بدهکاری های خود خداحافظی نمایند.

خانواده های چینی به طور سنتی روی صرفه جویی در پول تأکید می نمایند تا از مقروض ماندن یا بدهی های سنگین شخصی پیشگیری نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 13034

به "نقشه عجیب چین برای بدهکاران ، علامت گذاری افراد مقروض در سامانه اعتبار اجتماعی تا شعاع 500 متری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه عجیب چین برای بدهکاران ، علامت گذاری افراد مقروض در سامانه اعتبار اجتماعی تا شعاع 500 متری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید