نیازمند سنت شکنی در مدیریت پروژه هستیم، مدیریت پروژه حلقه مفقوده بین صنعت و فضاهای آکادمیک

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت پروژه ایران در اولین گردهمایی ملی اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان مدیریت پروژه و ساخت مهم ترین هدف این انجمن را ارتقاء و رشد در رشته مدیریت پروژه در کشور بیان کرد و با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد هدر رفتن منابع در اجرای پروژه ها هستیم، تاکید نمود: امروزه مدیریت پروژه سنتی، راهگشا نیست و مدیران علاوه بر دانش، نیازمند خلاقیت، سنت شکنی و استفاده حداکثری از قوانین و مقررات هستند.

نیازمند سنت شکنی در مدیریت پروژه هستیم، مدیریت پروژه حلقه مفقوده بین صنعت و فضاهای آکادمیک

به گزارش خبرنگاران سعید محمد با بیان اینکه انجمن مدیریت پروژه ایران به عنوان یک NGO و فعال علمی از سال 83 آغاز به کار نموده و در سال 84 اولین مجمع خود را برگزار نموده است، گفت: در سال 87 این انجمن موفق به دریافت مجوز از انجمن بین المللی مدیریت پروژه (IPMA) شده و به عنوان نماینده رسمی آن فعالیت می نماید.

وی ضمن اعلام ارتقا و رشد در رشته مدیریت پروژه به عنوان هدف این انجمن آن را حلقه مفقوده بین صنعت و فضاهای آکادمیک دانست و یادآور شد: خدمات NGOها در این عرصه به جهت ایجاد هم افزایی بین صنعت و مجموعه های علمی مهم و تاثیرگذار است.

رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت پروژه ایران هدف دیگر این انجمن را برطرف خلاهای این حوزه از جمله نقص در قوانین عنوان و تشریح کرد: امروز زمان اجرای پروژه ها و به طبع آن هزینه ها افزایش پیدا نموده و عدم نفع پروژه ها را شاهد هستیم که این موجب هدر رفتن منابع می گردد.

محمد با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی و تحریم ها هم موجب رکود پروژه ها شده و تامین مالی آن ها با مشکل روبرو شده است، تاکید نمود: امروزه مدیران پروژه علاوه بر دانش، نیازمند ایجاد راهکارهای جدید، خلاقیت، سنت شکنی و استفاده حداکثری از قوانین و مقررات هستند.

وی توضیح داد: علاوه بر وجود نقدینگی سرگردان که هر از چندی به بخشی از بازار هجمه می زند، برای استفاده از این نقدینگی در مدیریت پروژه، زیرساخت ها و قوانین فراهم نیست.

رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت پروژه ایران برخی از راهکارهای تامین هزینه در مدیریت پروژه را برداشت از محل دارایی های خود شرکت، استفاده از اوراق مشارکتی دست دولت، ایجاد صندوق و جمع آوری منابع و فعال کردن پروژه نام برد و افزود: از طرفی در حاکمیت و نظام فنی اجرایی کشور نیز خلاء وجود دارد و گاها شاهد هستیم که تصمیمات بزرگ چه درسطوح مدیریتی، چه پیمانکاری و مشاوره ای بدون آنالیز و مطالعه گرفته می گردد.

محمد با بیان اینکه گردهمایی ملی پروژه، فضایی را برای گفت و گو فراهم می آورد، برخی دیگر از فعالیت های این انجمن را برگزاری جایزه مدیریت پروژه سالانه، ارزیابی مدیران و مشاوران و نیز فعالیت شبکه اعضای جوان عنوان و اظهار کرد: یکی از اعضای این انجمن به عضویت انجمن IPMA جهانی در آمده است.

وی در سرانجام ابراز امیدواری کرد که رسالت اصلی این انجمن در راستای ارتقای صندلی مدیریت پروژه حرفه ای در کشور به انجام برسد.

به گزارش خبرنگاران، اولین گردهمایی ملی اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان مدیریت پروژه و ساخت از سوی انجمن مدیریت پروژه ایران با هدف شبکه سازی بین اساتید و دانشجویان و فعال کردن آن ها در انجمن و نیز معرفی شبکه اعضای جوان در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 فروردین 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2923

به "نیازمند سنت شکنی در مدیریت پروژه هستیم، مدیریت پروژه حلقه مفقوده بین صنعت و فضاهای آکادمیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازمند سنت شکنی در مدیریت پروژه هستیم، مدیریت پروژه حلقه مفقوده بین صنعت و فضاهای آکادمیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید