نیویورک تایمز: آمریکا برای حمله به مواضع حشد الشعبی از اطلاعات عراق استفاده نکرد

به گزارش مهسان بلاگ، مقام های آمریکایی گفته اند پنتاگون برای هدف قرار دادن مواضع حشد الشعبی در مرز عراق و سوریه به داده های دستگاه های اطلاعاتی عراق متکی نبوده است.

نیویورک تایمز: آمریکا برای حمله به مواضع حشد الشعبی از اطلاعات عراق استفاده نکرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقام های آمریکایی بامداد سه شنبه گفته اند ارتش این کشور برای شناسایی و زیر نظر دریافت مواضعی در نزدیکی مرز عراق و سوریه که شامگاه گذشته هدف حمله قرار گرفت به داده های دستگاه های اطلاعاتی عراق متکی نبوده است.

بامداد دوشنبه جنگنده های آمریکا یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ 14 الحشد الشعبی عراق را هدف حمله قرار دادند. در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از مقام های آمریکایی نوشته واشنگتن برای شناسایی این مواضع و زیرنظر دریافت آنها به اطلاعات عراق متکی نبود و با دولت عراق هم مشورت نکرد.

حملات آمریکا با محکومیت طرف های مختلف از جمله دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق روبه رو شد. وزارت خارجه عراق در بیانیه ای روز دوشنبه بیان نمود: وزارت خارجه بار دیگر مخالفت کامل خود را با این امر که عراق، یک طرف در هرگونه درگیری یا رویارویی برای تسویه حساب ها در اراضیش باشد، بیان می کند. این امر یک تجاوز و نقض حاکمیت ملی و خروج آشکار از موازین و میثاق های بین المللی محسوب می شود.

روزنامه نیویورک تایمز نوشته هنوز مشخص نیست که آیا ایالات متحده قبل از انجام حملات هوایی در داخل خاک سوریه در آن ناحیه مرزی، روسیه را در جریان گذاشته است یا خیر. هواپیماهای روسیه هم در همان حریم هوایی در سوریه پرواز می کنند.

سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه گفت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا این حمله را ضروری، مناسب و سنجیده می داند. او همچنین مدعی شد این حملات به گونه ای طراحی شده بودند که از تشدید تنش ها جلوگیری کنند.

شامگاه دوشنبه ائتلاف تحت رهبری آمریکا بیان نمود مواضع نیروهای آمریکایی در دیرالزور سوریه هدف چندین راکت قرار گرفته است. گزارش ها حاکی است دستکم هشت فروند راکت، مقرهای ائتلاف آمریکایی را در میدان نفتی العمر هدف گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 89246

به "نیویورک تایمز: آمریکا برای حمله به مواضع حشد الشعبی از اطلاعات عراق استفاده نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک تایمز: آمریکا برای حمله به مواضع حشد الشعبی از اطلاعات عراق استفاده نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید