هشدار وزیر خارجه چین در خصوص دخالت آمریکا در روابط پکن-مسکو

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر امور خارجه چین در خصوص دخالت احتمالی آمریکا در روابط پکن و مسکو هشدار داد.

هشدار وزیر خارجه چین در خصوص دخالت آمریکا در روابط پکن-مسکو

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری ساوث چاینا مورنینگ پست، وانگ یی وزیر امور خارجه چین تلویحاْ به آمریکا هشدار داد که در روابط پکن و مسکو دخالت نکند.

وزیر امور خارجه چین که روز گذشته در سوچی روسیه با همتای روس خود سرگئی لاوروف دیدار نموده بود، امروز سه شنبه طی بیانیه ای توضیح داد:چین و روسیه به دنیا ثابت نموده اند که روابطشان در برابر مانع تراشی ها و دخالت های خارجی آسیب پذیر نیست. روابط ما به سرعت در حال پیشرفت است و ما همین روند را حفظ خواهیم کرد.

وانگ یی در ادامه اضافه کرد: در حالی که دنیا دچار سردرگمی و بی نظمی است، روسیه و چین روابطی بی نظیر با یکدیگر دارند. چندجانبه گرایی در حال حاکم شدن بر دنیا است و نظام کنونی بین المللی و هنجارهای اساسی روابط بین الملل را به چالش کشیده است.

بیانیه وزیر امور خارجه چین در واقع پاسخی به اظهارات اخیر مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکاست که در خصوص فعالیت های نظامی روسیه و سرمایه گذاری های چین در مناطق قطبی هشدار داده بود. پامپئو همچنین از متحدان آمریکا خواسته بود که از تجهیزات مخابراتی ساخت شرکت چینی هوآوی برای توسعه زیرساخت های نسل پنجم تلفن همراه استفاده نکنند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8452

به "هشدار وزیر خارجه چین در خصوص دخالت آمریکا در روابط پکن-مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر خارجه چین در خصوص دخالت آمریکا در روابط پکن-مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید