هیچ شهرستانی در استان کرمان شرایط برگزاری مراسم دعای عرفه را ندارد

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/کرمان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به شرایط قرمز استان کرمان در دو هفته گذشته اظهار کرد: هم اکنون هیچ شهرستانی در استان کرمان شرایط برگزاری مراسم دعای عرفه را ندارد.

هیچ شهرستانی در استان کرمان شرایط برگزاری مراسم دعای عرفه را ندارد

دکتر مهدی شفیعی شامگاه چهارشنبه هشتم مردادماه در جمع خبرنگاران درباره آخرین تصمیمات گرفته شده برای برگزاری مراسم روز عرفه در استان کرمان اظهار کرد: شرایط استقرار کووید 19 طی 2 هفته گذشته در استان کرمان به گونه ای است که تقریبا تمامی شهرستانهای استان در شرایط قرمز و نارنجی و در حد دو شهرستان در شرایط سفید قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع استان کرمان از اواخر هفته گذشته در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفته است اضافه نمود: در حال حاضر زنجیره انتقال ویروس به شکل گسترده در سطح استان برقرار شده است و حضور در اجتماعات احتمال انتقال ویروس را افزایش می دهد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در هفته های قبل به ستاد استانی مقابله با کرونا توصیه جدی پرهیز از هر نوع تجمع در سطح استان را داشتیم اضافه نمود: برای مراسم روز عرفه به دلیل آنکه احتمال تجمع وجود دارد، توصیه ما این بوده که این مراسم به صورت محدود برگزار گردد که در نتیجه با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در ستاد استانی تصمیم گرفته شد تعداد مکان های برگزاری این مراسم افزایش پیدا نموده تا از ازدحام ها جلوگیری گردد.

شفیعی با اشاره به توصیه جدید وزارت بهداشت مبنی بر پرهیز از برگزاری مراسم عرفه در مناطق زرد، نارنجی و قرمز اضافه نمود: هم اکنون در استان کرمان در هیچ شهرستانی شرایط برگزاری مراسم عرفه وجود ندارد و توصیه می کنیم تا جایی که امکانش است از برگزاری مراسم عرفه پرهیز گردد و مردم این مراسم را در منزل و به وسیله رسانه ملی دنبال نمایند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره برگزاری مراسمات مذهبی در ماه های ذیحجه و محرم اظهار کرد: این مراسمات می تواند همراه با تجمعات و در نتیجه احتمال انتقال ویروس باشد بنابراین توصیه می کنیم مردم در این ایام از پخش نذورات خودداری نمایند.

وی با اشاره به اینکه پخش نذورات در این ایام می تواند چالشی برای انتقال ویروس در سطح جامعه باشد اظهار کرد: مردم می توانند سال جاری نذورات خود را به صورت یاری های خیرخواهانه به سازمان های مربوطه اهدا نموده تا پس از جمع آاوری بین نیازمندان واقعی توزیع گردد.

شفیعی با تاکید بر اینکه مردم کمتر در مراسمات شرکت نموده و در صورت حضور در اجتماعات پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند خاطر نشان کرد: پیش بینی می کنیم در هفته آینده نیز قسمت اعظم استان درگیر با این ویروس باشد.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 56782

به "هیچ شهرستانی در استان کرمان شرایط برگزاری مراسم دعای عرفه را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ شهرستانی در استان کرمان شرایط برگزاری مراسم دعای عرفه را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید