واکاوی پدیده اسلام هراسی در دانشگاه کانادا

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سمینار پدیده اسلام هراسی ضد مسلمانان با نظارت عبدالوهاب مکی، استاد و متخصص علم انسان شناسی در دانشگاه شهر لاوال کانادا و با هدف پرداختن به واقعیت زندگی مسلمانان در کانادا و افزایش اقدامات نفرت انگیز علیه آن ها برگزار می گردد.

واکاوی پدیده اسلام هراسی در دانشگاه کانادا

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

عبدالوهاب مکی در این باره گفت: پدیده اسلام هراسی نوعی از افراط گرایی خشن به شمار می رود و لازم است برنامه های پیشگیرانه و آگاهی بخش برای رسیدگی به این موضوع توسعه یابد. همچنین لازم است که جامعه کانادا با آغوش باز، برای افزایش آگاهی و گفتگو در خصوص دین اسلام و شعائر آن تمایل بیشتری نشان دهد.

این استاد دانشگاه اعلام کرد: با توجه به این که زنان مسلمان بیشترین قربانیان این پدیده در جامعه کانادا هستند، محور شروع این سمینار، زنان خواهد بود و کارشناسان کانادایی و اروپایی دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را در خصوص این پدیده ارائه می دهند.

جمال غاید، یکی از رهبران اقلیت مسلمانان الجزایر در کانادا نیز در این رابطه تأکید کرد: پدیده اسلام هراسی تنها به ارسال نامه های تهدیدآمیز به مسئولان مساجد متوقف نمی گردد، بلکه ما اخیرا حتی شاهد به آتش کشیده شدن خودروی امام جماعت مسجد کبک کانادا بوده ایم.

یادآور می گردد، مساجد ایالت های مختلف کانادا اخیرا با کوشش هایی برای تخریب و هتک حرمت روبرو بوده اند، این در حالی است که حمله به زنان محجبه پس از افزایش ورود پناهندگان سوری به این کشور به شکل نگران کننده ای افزایش یافته و رهبران جامعه مسلمان کانادا خواهان مقابله با پدیده اسلام هراسی به شیوه های مختلف هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17344

به "واکاوی پدیده اسلام هراسی در دانشگاه کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکاوی پدیده اسلام هراسی در دانشگاه کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید