واکنش حناچی به یاری شهرداری به جشنواره فیلم فجر

به گزارش مهسان بلاگ، شهردار تهران در خصوص حواشی یاری به جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد و گفت: این موضوع مربوط به دو الی سه روز گذشته نیست و شهرداری همیشه به این جشنواره ها یاری می نموده و یاری شهرداری صرفا اقتصادی نیست؛ بلکه می تواند تبلیغات یا اجاره سالن ها باشد.

واکنش حناچی به یاری شهرداری به جشنواره فیلم فجر

به گزارش خبرنگاران، پیروز حناچی ظهر امروز در حاشیه گردهمایی مدیران 1500 مدرسه در طرح مدرسه آماده با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چقدر تهران در برابر حوادث آمادگی دارد اظهار کرد: تهران در بعضی از حوزه ها علیرغم گفته ها شرایط بهتری از بعضی استان ها دارد.

وی با بیان این که آموزش به جای ترس در برابر حوادث طبیعی اولین گام در برابر برخورد با بحران ها است، توضیح داد: ما کشوری هستیم که روی گسل های اصلی و فرعی واقع شده است و بارها زمین لرزه های مختلفی را تجربه نموده ایم و باید به جای ترس آموزش ببینیم.

حناچی با بیان این که طرح مدرسه آماده اولین گام در راستای آموزش است، گفت: آموزش موضوع مهمی است چرا که فرزندانمان باید یادبگیرند به جای ترسیدن سطح آمادگیشان در برابر حوادث را ارتقاء دهند و آموزش از اصلی ترین مسائل زیر بنایی و تاثیر گذار است و به همین دلیل تجهیزاتی را برای مدارس ارسال می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که تهران با فرونشست 36 سانتیمتری روبرو است، توضیح داد: اگر تهران 36 سانتیمتر نشست می کرد ما نمی توانستیم به راحتی تردد کنیم هر چند که نشست زمین دارای دلایل مختلفی از جمله برداشت زیاد از آب های زیر زمینی است که باید تاب آوری تهران را افزایش دهیم.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگارانی درباره یاری 8 میلیاردی شهرداری تهران به جشنواره فیلم فجر و حواشی آن گفت: این موضوع مربوط به دو الی سه روز گذشته نیست و شهرداری همواره به این جشنواره ها یاری می نموده و یاری شهرداری صرفا اقتصادی نیست بلکه می تواند تبلیغات یا اجاره سالن ها باشد.

وی با بیان این که جشنواره ها مهم هستند؛ اما اقدامات در چارچوب قانون و امکانات خواهد بود، ادامه داد: ارائه اعتبار به جشنواره که همواره پول نیست بلکه می توان از امکانات شهرداری در اختیار آنها قرار داد.

حناچی در خصوص از سرگیری پرداخت 2 درصد از بهای تاکسی های اینترنتی به شهرداری نیز با تاکید بر این که می خواهیم فضای مناسبی را برای فعالیت کسب و کارهای این چینی فراهم کنیم، گفت: باید منافع دراز مدت شهر را در در نظر بگیرند و 2 درصد از بهای هر کرایه حدود 200 الی 300 تومان می گردد و این مسافربرهای اینترنتی در سطح شهر تردد می نمایند و بر اساس قانون باید عوارض را نیز پرداخت نمایند.

وی در پاسخ به این سوال که در آستانه سالگرد پلاسکو قرار داریم و چه خبر خوبی برای آتش نشانان دارید، اضافه کرد: شرایطمان بعد از حادثه پلاسکو چه به لحاظ تجهیزات و امکانات به خصوص در خصوص برج های بلند کاملا متفاوت شده است و آتش نشانان یکی از دستگاه های آماده کشور هستند که در همه حوادثی که جنبه ملی داشته باشد حاضر می شوند به گونه ای که حتی امروز در کنارک مستقر شدند و من بابت کوشش آنها تشکر می کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 33066

به "واکنش حناچی به یاری شهرداری به جشنواره فیلم فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش حناچی به یاری شهرداری به جشنواره فیلم فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید