وزیر خارجه آلمان خواستار خاتمه مناقشه ارضی پکن-توکیو در دریای چین شد

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: وزیر خارجه آلمان درباره مناقشات ارضی چین و ژاپن برسر حاکمیت جزایر بدون سکنه دریای چین شرقی ابراز نگرانی نموده و خواهان سرانجام دادن به این مناقشات به وسیله تبادل نظر شد.

وزیر خارجه آلمان خواستار خاتمه مناقشه ارضی پکن-توکیو در دریای چین شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان که از روز گذشته سفر چهار روزه ای را به آسیا و کشورهای ژاپن و چین در این منطقه شروع نموده است از این دو کشور خواست که به مناقشات دیپلماتیک طولانی مدت خود بر سر حاکمیت جزایر دریای چین شرقی سرانجام دهند و در این راستا باهم مصاحبه نمایند.

وی همچنین در شروع سفر آسیایی خود رو گذشته در توکیو به صلح و آشتی در اروپا بعد از جنگ جهانی دوم اشاره نموده و گفت که اروپاییان یاد گرفته اند که برای تفاهم درباره یک آینده خوب مشترک یک مصاحبه درباره گذشته لازم است.

اختلافات ارضی بین ژاپن و چین برسر چند جزیره خالی از سکنه در اقیانوس آرام دهه هاست که ادامه دارد و مناسبات با کره جنوبی نیز بر سر این مسأله خدشه دار شده است. در ماه های گذشته تنش ها در این باره بار دیگر تشدید شد.

اشتاین مایر در این باره گفت که ما با نگرانی به این مناقشات که در شرق اروپا وجود دارد نگاه می کنیم. ما امیدواریم که اینجا تشکل هایی ایجاد گردد که با این تنش ها مقابله نمایند.

اشتاین مایر تا دوشنبه شب در آسیا خواهد بود و در توکیو دیداری با نخست وزیر ژاپن انجام داد.

وی امروز، شنبه به هیروشیما می رود که در آگوست 1945 برای اولین بار بمباران هسته ای را از طرف آمریکا تجربه کرد. وی در این شهر در یک نشست با موضوع منع گسترش تسلیحات اتمی شرکت خواهد نمود. این مصاحبهها یک جلسه مقدماتی برای آماده سازی یک کنفرانس بزرگ برای ببرسی پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی در سال 2015 خواهد بود.

در عصر روز شنبه، اشتاین مایر به چین سفر خواهد نمود و مصاحبههایی را با مقامات دولتی این کشور داشته و به موضوعاتی ازجمله بحران اوکراین خواهد پرداخت.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17557

به "وزیر خارجه آلمان خواستار خاتمه مناقشه ارضی پکن-توکیو در دریای چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آلمان خواستار خاتمه مناقشه ارضی پکن-توکیو در دریای چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید