وزیر خارجه پاکستان: سکوت کشورهای اروپایی در مورد کشمیر دلایل سیاسی دارد

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر خارجه پاکستان گفت: کشورهای اروپایی می دانند که در کشمیر نقض حقوق بشر صورت می گیرد ولی حاضر به دفاع نیستند.

وزیر خارجه پاکستان: سکوت کشورهای اروپایی در مورد کشمیر دلایل سیاسی دارد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در مصاحبه با شبکه ملی سوئیس اظهار داشت: اگر بخواهیم به مذاکره با هند خوشبین باشیم باید به صراحت بگویم تنها راه آمدن هند به میز مذاکره این است که یک کشور سوم از نفوذ خود استفاده کند.

وزیر خارجه پاکستان توضیح داد: وضعیت در کشمیر به بحرانی ترین حد خود رسیده است و به دلیل بسته بودن سرویس اینترنت و موبایل مردم دنیا اطلاع دقیقی از آخرین وضعیت مردم ندارند.

قریشی گفت: هند با زیر پا گذاشتن قوانین سازمان ملل و شورای امنیت اقدام به حذف حالت خودمختاری کشمیر کرد و همین باعث بروز مسائل بسیاری در این منطقه شد.

معاون حزب تحریک انصاف اضافه نمود: ما بارها از دولت هند خواسته ایم که در خصوص کشمیر مذاکرات صورت بگیرد و تکلیف این منطقه با مذاکره روشن گردد ولی دهلی نو مخالف این کار است.

وی اضافه نمود: سران بعضی کشورها از جمله سوئیس ملاقات خود با مسئولین دولت هند را متوقف بر حل مسئله کشمیر دانسته اند و این یک اقدام سیاسی مناسب است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت صلح افغانستان گفت: اسلام آباد کوشش خود برای ایجاد صلح در افغانستان را انجام خواهد داد ولی باید بدانید که صلح در این کشور وقتی رقم می خورد که طرفین مناقشه که افغانستانی هستند قصد جدی برای صلح داشته باشند.

پیش از این مجلس اروپا ضمن ابراز نگرانی از وضعیت وخیم کشمیر خواستار سرانجام یافتن حبس خانگی مردم توسط نظامیان هندی شده بود.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16527

به "وزیر خارجه پاکستان: سکوت کشورهای اروپایی در مورد کشمیر دلایل سیاسی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه پاکستان: سکوت کشورهای اروپایی در مورد کشمیر دلایل سیاسی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید