وزیر دفاع یونان: ترکیه باید از اقدام های تنش زا در منطقه خودداری کند

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر دفاع یونان در حاشیه برگزاری نشست وزرای دفاع کشوهای عضو ناتو در پایتخت بلژیک به ترکیه توصیه کرد از اقدام های تش زا در منطقه اجتناب ورزد.

وزیر دفاع یونان: ترکیه باید از اقدام های تنش زا در منطقه خودداری کند

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر دفاع یونان در ملاقات با همتای ترکیه ای خود در حاشیه نشست ناتو، به وی توصیه کرد که آنکارا باید از فعالیت های تنش زا در منطقه خودداری کند.

به نوشته وبگاه آکاثی مرینی، نیکوس پاناگیوتوپولوس وزیر دفاع یونان روز چهارشنبه در حاشیه نشست ناتو در بروکسل بلژیک به حلوصی آکار همتای ترکیه ای خود گفت که این کشور باید از هرگونه اقدامتنش زا در منطقه خودداری کند.

اشاره وزیر دفاع یونان به عملیات اکتشافی و حفاری گاز ترکیه و انجام رزمایش در آب های دریای مدیترانه است.

تنش ها در دریای مدیترانه از سال گذشته میلادی به این سو به دلیل کوشش های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته است.

به نوشته این منبع خبری، وزیر دفاع یونان در ملاقات با حلوصی آکار همچنین بر لزوم باز نگه داشتن جهت های ارتباطی بین آتن و آنکارا اشاره نمود.

یک رسانه آلمانی به تازگی از تقویت مواضع نظامی ارتش یونان در مرزهای مشترک با ترکیه و یاری دریافت از نیروهای محلی اطلاع داد و نوشت که در بحبوحه تنش در روابط یونان با ترکیه، ارتش یونان مواضع نظامی خود در مرز های مشترک با ترکیه را تقویت نموده است.

یونان در روزهای گذشته رزمایش بزرگ نظامی با عنوان اسکندر مقدونی را با آمریکا و فرانسه در جزیره اسکایروس واقع در یونان برگزار کرد. تحلیلگران نظامی در این زمینه گفتند برگزاری این رزمایش پیغامی به ترکیه محسوب می گردد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 34077

به "وزیر دفاع یونان: ترکیه باید از اقدام های تنش زا در منطقه خودداری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع یونان: ترکیه باید از اقدام های تنش زا در منطقه خودداری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید