وزیر نفت عمان فردا در تهران، محور مذاکرات؛ صادرات گاز به هند

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: صادرات گاز به هند به وسیله تبدیل گاز طبیعی به LNG در کشور عمان و ارسال آن به هند که در صورت موافقت عمان، نقطه عطفی در توسعه میدان فرزاد B خواهد بود، محور مذاکرات نفتی ایران و عمان در تهران است.

وزیر نفت عمان فردا در تهران، محور مذاکرات؛ صادرات گاز به هند

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، فردا در سفری رسمی سلطان قابوس پادشاه کشور عمان به ایران می آید تا با مقامات ایرانی در تهران دیدار کند. همچنین بعضی مقامات عالی رتبه عمان به همراه پادشاه این کشور به تهران می آیند تا هر کدام در حوزه تحت مدیریت خود با همتایان ایرانی مذاکراتی داشته باشد. در این بین یکی از همراهان سلطان قابوس، محمد الرمحی وزیر نفت عمان است.

قرار است در این سفر وزیر نفت عمان با وزیر نفت ایران دیدار داشته باشد. در خصوص مهمترین محورهای قابل بحث در این دیدار می توان به صادرات گاز ایران به عمان و صادرات گاز ایران به هند به وسیله عمان اشاره نمود.

مقامات هندی که پیش از این در مذاکرات دوجانبه روزهای پایانی ماه می امسال میلادی، تمایل خود را برای واردات گاز از ایران نشان داده بودند، در واکنش به پیشنهاد ایران برای صادرات گاز به صورت LNG به این کشور تا زمان به ثمر رسیدن خط لوله صلح، اذعان داشتند که موافقت با این طرح به فراهم شدن بسترهای مناسب اجرای آن بستگی دارد.

در واقع ام ویرپا مویلی وزیر نفت و گاز طبیعی هند، تصمیم گیری دهلی نو در خصوص صادرات گاز به صورت LNG را به پس از اعلام رسمی تهران در خصوص آماده بودن بسترهای اجرایی آن موکول کرد و قرار شد در سفر آینده هیئت هندی به تهران، این مسئله مورد بحث و آنالیز قرار گیرد.

از اینرو پیش از سفر مقامات هندی به ایران، با سفر مقامات کشور عمان فرصتی فراهم شده تا زنگنه و یارانش در وزارت نفت، نظر مساعد مقامات کشور عمان را برای همکاری و پیوستن به این تجارت منطقه ای گاز جلب نمایند.

در صورت موافقت مقامات عمانی برای همکاری با این پروژه، بستری مناسبی برای توسعه میدان فرزاد B با صادرات گاز تولیدی آن به صورت LNG به هند فراهم خواهد آمد.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 12 شهریور 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 13645

به "وزیر نفت عمان فردا در تهران، محور مذاکرات؛ صادرات گاز به هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت عمان فردا در تهران، محور مذاکرات؛ صادرات گاز به هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید