وعده های دولت در تامین اعتبارات خسارات باغداران مازنی محقق گردد

به گزارش مهسان بلاگ، جمعی از مردم و باغداران استان در آستانه سفر به رئیس جمهور گفتند: امیدواریم در این سفر وعده های مسئولان به ویژه در تامین اعتبارات مرکبات و محصولات خسارت دیده محقق گردد.

وعده های دولت در تامین اعتبارات خسارات باغداران مازنی محقق گردد

جهت دریافت خدمات طراحی پلان ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران از ساری، در حالی که تا انتخابات کمتر از 40 روز زمان باقی مانده اما در آستانه سفر ریاست جمهور به مازندران مردمان فراوریکننده و فعالان اقتصادی مازندران خواهان رسیدگی به مسائل معیشتی و فراوریی و اشتغال و مهار تورم در استان هستند.

این روزها که رفته رفته به انتخابات نزدیک می شویم پیش از هر چیز هر گونه تغییر و تحول در آمد و رفت بزرگان و مدیران شهری و کشوری شائبه انتخاباتی بودن را در ذهن متبادر می نماید.

برای آنان که در مسلک سیاسی فعال بوده و یا برای آنان که در زمینه سیاست می خواهند دستی بر آتش داشته باشند این آمدن و رفتن ها خود سکویی است برای پیشرفت اما در نظر مردم که این روزها بیشتر از گذشته و حساس تر از همواره به عملنمودها و رفتارها حساس شد و شرایط معنا و مفهومی دیگر دارد.

روز آینده مازندران میزبان سفر ریاست جمهور خواهد بود تا ضمن راه اندازی طرح ها به ارزش سه هزار میلیارد تومان امکان رسیدگی به مسائل نیز فراهم گردد.

توجه به توسعه صنایع تبدیلی

مازندران با ظرفیت های بالقوه و بالا در زمینه فراوری انواع محصولات فراوریی و انواع محصولاتی که در تامین غذا و محصولات استراتژیک موثر است جایگاهی ممتاز در کشور دارد اما به رغم همه ظرفیت های طبیعی و فراوریی و با وجود نیروی انسانی پرتوان مسائل متعدد در زمینه کشاورزی و فراوریی وجود دارد که رسیدگی به آن برای مردم منطقه حائز اهمیت است.

در حالی که مازندران از نبود کارخانجات مکمل و هم راستا با فراوریات استراتراتزیک مانند برنج، مرکبات و سایر محصولات اساسی نظیر دانه های روغنی رنج می برد و در بسیاری از مناطق به دلیل نبود کارخانجات فرایند فراوری زیر چتر ناامیدی رفته است در آستانه سفر ریاست جمهور به مازندران مردم استان در گفت وگو با خبرنگاران به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

حسین صبوری از کشاورزان خرده پا در منطقه شرق مازندران است که بیش از پنج هزار مترمربع زمین کشاورزی دارد و با کشت مرکبات احتیاج خانواده خود را تامین می نماید.

وی با اشاره به بارش برف و خسارت سنگین و جبران ناپذیر گفت: در ازای محصولات آسیب دیده مرکبات هنوز وصول مطالبات انجام نشده و با توجه به در پیش بودن فصل زراعی بهار برای تصمیم گیری و کشت دیگر محصولات نیز با تامین نقدینگی روبه رو هستیم.

مختاری نیز یکی دیگر از فعالان در صنعت چاپ است و با تاکید بر اینکه در سال های اخیر به شدت بسیاری از فعالان این صنعت به دلیل وجود بدهی های مختلف به بانک با ورشکستگی روبه رو شدند توضیح داد: در این سال ها بر تعداد بدهکاران بانکی اضافه شده است.

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به مسائل بانک ها خواهان برطرف مسائل در این زمینه شد.

حسن پور یکی دیگر از فراوریکنندگان در زمینه مرغداری در مازندران است و با اشاره به وجود مخاطرات فراوریی در زمینه حرفه خود می گوید: متناسب نبودن قیمت نهاده های دامی برای پرورش طیور که منجر به فراوری گوشت سفید می گردد و تاثیر مهمی بر امنیت غذایی دارد در بعضی از زمان های فراوری، فراوریکنندگان مازندران را مجبور نموده است تا بیشتر از وزن استاندارد فراوری محصول داشته باشند در حالی که بازار تقاضا به میزان فراوری نیست و در این زمینه تنظیم بازار مناسبی در مازندران انجام نشده است.

عدم نظارت جامع بر تظنیم بازار

آزادپور از دیگر شهفرایندان مازندرانی است که در گفت وگو با خبرنگاران نبود نظارت های جامع در خصوص بازار و تنظیم مقرارتی که بتواند تورم را به ویژه در خصوص اقلام اساسی کنترل کند سبب شده تا اقشار مردم به ویژه افراد آسیب پذیر در تامین کالاهای اساسی با چالش روبرو شوند.

باکویی نیز شهفرایند دیگری است که با انتقاد از رویکرد منفعالانه مسئولان در رسیدگی به مسائل مردم در ادوار مختلف و دولت های گذشته و حال به سفر ریاست جمهور به مازندران اشاره نمود و اضافه کرد:ربرطرف مسائل و پرهیز از هرگونه مشاجرات سیاسی و تشویش جامعه به علت قدرت یابی مسئولان از طیف های گوناگون مهمترین خواسته و مشکل مردم است و در این زمینه باید همه دست اندرکاران کوشش و همت خود را به کار بگیرند.

خانم اصغری نیز از کارمندان دولتی است و با اشاره به داشتن دو جوان جویای کار و در آستانه ازدواج، توضیح داد: این بزرگ ترین مسئله ای است که در مازندران وجود دارد و همه در خانه خود از بیکاری جوانان رنج می برند و اگر به درستی از این جوانان استفاده نگردد و دولت در این زمینه ضروری است اقدامی انجام دهد تا فشار از روی خانواده ها کم گردد.

وی مازندران را سرشار از ظرفیت های کار می داند و می گوید: چه کسانی واقعا مسئول ایجاد اشتغال هستند. اینکه دائم توپ به زمین مردم انداخته گردد و دائم دولت و همه افراد تاثیرگذار از مردم که قدرت بالایی در حمایت اقتصادی فرزندان و ایجاد اشتغال ندارند انتظار داشته باشند درست نیست.

احسان نیز از دیگر جوانانی است که به تازگی متاهل شده و با بیان اینکه هیچ اشتغالی ندارد، اضافه کرد: با وجود تحصیلات، اشتغال وجود ندارد و یا اگر هم اشتغالی است توسط افراد رانت خوار و دارای مناصب خاص اشغال می گردد و این تهدید بزرگ به شمار می آید.

وی با بیان اینکه بنرهای مختلف در استقبال از سفر ریاست جمهور به مازندران در شهرهای غرب و شرق مازندران نصب شده است، اضافه کرد: این سفرها نباید صرفا در آستانه انتخابات با شور خاص برگزار و باید در همه برهه ها در برطرف مسائل مردم کوشش کرد و امیدواریم در این سفر وعده های مسولان به ویژه در تامین اعتبارات مرکبات و محصولات خسارت دیده محقق گردد.

تامین زیرساخت توسعه گردشگری در غرب استان

نائیجی نیز ساکن غرب مازندران است و با اشاره به نبود امکانات متناسب با حضور مستمر گردشگران در غرب مازندران، شرایط اشتغال، رسیدگی نکردن به شرایط کشاورزان منطقه و نبود صنایع مناسب با حرفه صیادی و کشاورزی مردم را از مسائل اساسی بر می شمارد.

شیخی از سورتینگ داران مازندرانی است و با اشاره به خسارت بالا به فعالان ذخیره سازی مازندران و درگیر شدن هم صنفی های سورتینگ دار براثر صدور چک برای خرید مرکبات از باغداران مازندران و حمایت های ناکافی، خواهان رسیدگی مسائل در این حوزه است.

استاندار مازندران نیز در آخرین جلسه ای که با حضور همه مدیران استانی در ساری برگزار شده بود با بیان اینکه در اسرع وقت مطالبات همه باغداران انجام می گردد، گفت: همه کوشش ها تا پیش از بحران برف برای مدیریت هرچه بهتر خرید مرکبات از باغدارن صورت گرفته و در زمینه صادرات مرکبات نیز اقدام شد.

شروع پرداخت خسارات باغداران مرکبات

ربیع فلاح اضافه کرد: متاسفانه با بارش برف سنگین و خسارت های سهمگین گزارش های متعدد و جامع با حضور مسئولان و نمایندگان مازندران و مسئولان تراز اول دولت انجام شد و پرداخت خسارت به باغداران از در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مازندران و ظرفیت های آن به درستی توسط تیم های کارشناسی رصد شده است، اضافه کرد: هزار و 92 پفراینده پرداختی تسهیلات در مازندران داشتیم و مازندران در این زمینه از نظر تعداد پرداخت به متقاضیانی که در زمینه فراوری قصد فعالیت داشتند رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

فلاح با تاکید بر سفر ریاست جمهور به مازندران، توضیح داد: ریاست جمهور علاقه مند بودند تا از غرب مازندران بازدید داشته باشند و در این سفر راه اندازی پروژه های مختلف عمرانی، آموزشی و کشاورزی برنامه ریزی شده است.

وی توضیح داد: پس از سفر غرب استان رئیس جمهور در ساری و در جمع مردم مرکز استان سخنرانی خواهند داشت.

گزارش از سمیه فقیه

منبع: تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 33326

به "وعده های دولت در تامین اعتبارات خسارات باغداران مازنی محقق گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده های دولت در تامین اعتبارات خسارات باغداران مازنی محقق گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید