انتها انتظار برای چاپ نو کشتن مرغ مینا

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، کشتن مرغ مینا (To Kill a Mockingbird) نخستین بار در یازدهم جولای 1960 میلادی (20 تیر 1339) منتشر شد و در اولین چاپِ نسخه زبان اصلی خود 5 هزارعدد تیراژ داشت. این کتاب که گاهی، کشتن مرغ مقلد هم نامیده شده، داستان رویدادی عجیب برای جوانی سیاهپوست به نام تام رابینسون است که در شهر کوچکی به نام مِیکوم از استان آلاباما زندگی می نماید و با اتهامی اخلاقی علیه دختر جوان سفیدپوستی به دادگاه و محاکمه کشیده شده است.

انتها انتظار برای چاپ نو کشتن مرغ مینا

در کتاب کشتن مرغ مینا، مردم شهر مِیکوم، افرادی خودپسند و نژادپرست معرفی شده اند. از همین جا می توان فهمید که با اثری ضد نژادپرستی روبرو هستیم که داستان دوران تبعیض نژادی در ایالات متحده را روایت می نماید. کتاب پس از انتشار به سرعت مورد توجه افکار عمومی نهاده شد تا جایی که یک سال بعد نویسندهٔ آن برنده جایزه پولیتزر شد؛ اما قهرمان اصلی داستانِ کشتن مرغ مینا نه تام رابینسون که وکیلی سفید پوست به نام اتیکاس فینج است که دفاع از فرد سیاهپوست را بر عهده گرفته و حالا داستان از زبان دختر او نقل می شود. اتیکاس فینچ در این کتاب قهرمان اخلاق برای مخاطب معرفی شده است. بخشی از کتاب به خاطرات کودکی راوی باز می شود که با نثری طنزگونه، مسائل مربوط به طبقات اجتماعی، شجاعت، محبت و شکاف های نژادی و جنسیتی در ایالات جنوبی آمریکا را بازگو می نماید و بخش های دیگر اثر که مملو از دیالوگ های به یاد ماندنی است به توضیح محاکمه تام رابینسون و البته نوع نگاه مردم به مردی سفیدپوست که وکالت سیاه پوستی را برعهده گرفته، اختصاص دارد.

از حیث این روایات، کشتن مرغ مینا اثری ارزشمند برای شناخت جامعه ای دیگر است، و البته میلیون ها بار به زبان اصلی خود هم تجدید چاپ شده است.

نخستین چاپ این اثر در ایران به سال 1347 باز می شود و از آن موقع تا به امروز 9 نوبت از سوی انتشارات علمی و فرهنگی تجدید چاپ شده است. لازم به ذکر است از روی همین اثر، فیلم کشتن مرغ مینا در سال 1962 اقتباس و ساخته شد؛ یعنی تنها دو سال بعد از انتشار چاپ نخست کتاب. این فیلم را که رابرت مالیگن کارگردانی نموده است در سی وپنجمین دوره اسکار شرکت داشت و سه جایزه را هم از آن خود کرد.

انتشارات علمی و فرهنگی چاپ نهم کتاب کشتن مرغ مینا را با قیمت 65 هزار تومان، در 367 صفحه و به تیراژ یک هزار عدد در خردادماه 1400 منتشر نموده و در دسترس عموم قرار داده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 92887

به "انتها انتظار برای چاپ نو کشتن مرغ مینا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها انتظار برای چاپ نو کشتن مرغ مینا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید