پزشکان آمریکایی خط مقدم مبارزه با کرونا دچار کمبود وسائل محافظتی هستند

به گزارش مهسان بلاگ، یک گزارش تحقیقی نشان می دهد پزشکان و پرستاران آمریکایی در خط مقدم مبارزه با پاندمی کروناویروس به خاطر کمبود وسائل محافظتی در این کشور در معرض خطر غیر لازمی قرار گرفته اند.

پزشکان آمریکایی خط مقدم مبارزه با کرونا دچار کمبود وسائل محافظتی هستند

به گزارش خبرنگاران به نقل از لایوساینس این گزارش تحقیقی را که مرکز روزنامه نگاری تحقیقی پروپابلیکا (ProPublica) تهیه کرده است.

یک پزشک در بخش اورژانس در شهر آمیت در لوئیزیانای آمریکای پس از آنکه بدون تجهیزات محافظ در این بخش کار کرده بود، به پروپابلیکا گفت در 9 مارس مبتلا به بیماری کووید-19 ناشی از ویروس جدید کرونا تشخیص داده شده است. این پزشک می گوید: مطمئنم که هر کسی را که معاینه کرده ام در معرض ابتلا به ویروس قرار داده ام.

ژورنال انجمن پزشکی آمریکا (جاما) در 17 مارس گزارش کرد 9 درصد موارد کووید-19 در ایتالیا تا 15 مارس مربوط به کارکنان پزشکی می شود. البته این گزارش مشخص نمی کند این پزشکان در خانه در معرض ویروس قرار گرفته اند یا در محل کار.

لیام یور، عضو هیات مدیره شاخه واشنگتن انجمن پزشکان اورژانس آمریکا می گوید: خطری که کارکنان مراقبت های بهداشتی ما را تهدید می کند، یکی از بزرگترین آسیب پذیری های نظام مراقبت های بهداشتی در همه گیری های مانند همه گیری فعلی است. بسکمک از بخش های اورژانس و سیستم های مراقبت بهداشتی در آمریکا در شرایط عادی هم با کمبود این وسائل روبرو هستند.

کمبود تجهیزات محافظتی باعث سردرگمی و آشوب در بسکمک از مراکز پزشکی دیگر در آمریکا هم شده است. مراکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا(CDC) در روبرو به این کمبودها، سختگیری دستورالعمل هایشان درباره استفاده از این تجهیزات را کاهش داده اند و اجازه استفاده از ماسک های معمولی جراحی را به جای ماسک های تنفسی N95 را داده اند.

به گزارش پروپابلیکا، CDC به کارکنان پزشکی توصیه کرده است در صورتی که هیچ ماسکی در اختیار نباشد می توانند از ماسک های دست ساز ساخته شده از روسری یا دستمال استفاده کنند.

پروپابلیکا با 65 پزشک صحبت کرده است و 31 نفر از آنها می گویند از آنها خواسته شده است اقداماتی مانند استفاده دوباره از ماسک های محافظ یکبار مصرف را انجام دهند که برایشان ناراحت کننده بوده است. و 29 نفر از این پزشکان یادآور شدند کمبود این تجهیزات یکی از دلایل نگرانی آنها است.

پزشکان در چند ایالت آمریکا به پروپابلیکا گفتند که بیمارستان ها در چند ایالت آمریکا سختگیری دستورالعمل های محافظتی برای پزشکان در هنگام کار با بیماران علامت دار را کاهش داده اند. این بیمارستان ها همچنین ماسک های N95 را در انبار نگهداشته اند تا برای موقعیت های جدی تر مثلا هنگامی لوله گذاری تنفسی بیماران بدحال به کار ببرند.

بر اساس گزارش پروپابلیکا برخی از بیمارستان ها تا حدی پیش رفته اند که به کارکنان مراقبت بهداشتی توصیه می کنند ماسک های یک بار مصرف را دوباره استفاده کنند.

  • آیا زدن ماسک به جلوگیری از انتشار کوروناویروس کمک می کند؟

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40807

به "پزشکان آمریکایی خط مقدم مبارزه با کرونا دچار کمبود وسائل محافظتی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشکان آمریکایی خط مقدم مبارزه با کرونا دچار کمبود وسائل محافظتی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید