پکن: رهبر اعتراضات هنگ کنگ از آمریکا تامین اقتصادی می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، ایرنا نوشت: رسانه های چین اعلام کردند جاشوا وونگ چی فونگ از رهبران اصلی اعتراضات هنگ کنگ که بتازگی در انتخابات محلی شهرداری ها رد صلاحیت شد از سوی آمریکا تامین اقتصادی می گردد.

پکن: رهبر اعتراضات هنگ کنگ از آمریکا تامین اقتصادی می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

یکی از رسانه های رسمی چین به نام چانگ آنجیان نوشته است که جاشوا وونگ از سوی آمریکا مورد حمایت های اقتصادی قرار می گیرد و یک فعال استقلال طلب تندرو محسوب می گردد.

او که دبیرکل جنبش سیاسی دیموسیستو هنگ کنگ محسوب می گردد، تنها نامزدی است که از حضور در انتخابات شورای منطقه ای شهر هنگ کنگ برای روز 24 نوامبر به دلیل گرایش ها و افکار سیاسی اش رد صلاحیت شده است.

از سوی دیگر شماری از سیاستمداران آمریکایی بار دیگر به همین دلیل که او از حضور در انتخابات منع شده است انتقاد نموده اند و رد صلاحیت وی را نقض دمکراسی و ازادی هنگ کنگ دانسته اند.

با این حال جاشوا وونگ تکذیب نموده است که به دنبال استقلال و فعالیت های استقلال طلبانه است.او البته از آزادی انتخابات بدون مداخله و همه پرسی دفاع نموده است که مسئولان هنگ کنگ این گرایش را مغایر با قانون اساسی این منطقه می دانند.

وونگ در مصاحبه ای خاطر نشان کرد که برچسب هایی از این دست که به او زده می گردد نشان می دهد که پکن کماکان در امور هنگ کنگ دخالت جدی دارد.وی اضافه نمود که مسئولان او را جلوتر از دیگران اعدام نموده اند تا به این شکل به دیگر معترضان هشدار داده باشند.

یانگ گوانگ سخنگوی اداره امور هنگ کنگ در چین گفت که شواهد و مدارک کافی برای ممنوع کردن این فرد برای حضور در انتخابات شورای منطقه ای هنگ کنگ وجود دارد.وی اضافه نمود این فرد یک فعال سیاسی استقلال طلب است که گرایش های سیاسی و فعالیت های او مغایر با قانون اساسی این منطقه به حساب می آید.

این رسانه وابسته به کمیسیون امور مرکزی و حقوقی پکن می نویسد که این فرد بارها از آمریکا یاری اقتصادی دریافت نموده و از اروپا فنون انقلاب های رنگی را آموخته و در راستای منافع واشنگتن حرکت نموده است.

روزنامه گلوبال تایمز چین هم می نویسد همین فرد بود که از کنگره امریکا خواست تا پیمان دمکراسی و حقوق بشر هنگ کنگ را تصویب کند.

خبرگزاری شینهوا هم آورده است که او مسئول خسارت های بزرگ و اعتراضات در هنگ کنگ و دامن زدن به فعالیت های ضد چین است و باید بهای این کارها را بپردازد.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18760

به "پکن: رهبر اعتراضات هنگ کنگ از آمریکا تامین اقتصادی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: رهبر اعتراضات هنگ کنگ از آمریکا تامین اقتصادی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید