پیشنهاد مشروط ترزا می برای استعفا

به گزارش مهسان بلاگ، درخواست برای یک اتحاد گمرکی با اتحادیه اروپا با 272 رای در مقابل 264 رای رد شد و درخواست برای انجام همه پرسی برای تایید هرگونه توافقی بر سر بریگزیت هم با 295 رای در مقابل 268 رای باخت.

پیشنهاد مشروط ترزا می برای استعفا

استیون بارکلی، وزیر بریگزیت دولت ترزا می، نخست وزیر بریتانیا گفت نتایج رای گیری چهارشنبه این نظر دولت را تایید می کند که توافقی که خانم می با اتحادیه اروپا به دست آورده بود - اما در مجلس رد شد - بهترین گزینه است. او به کنندگان گفت روشن است که راه ساده ای برای حرکت به جلو وجود ندارد.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، طرح جایگزین حزب کارگر برای خروج از اتحادیه اروپا - از جمله هماهنگی نزدیک با بازار واحد اروپا و حفاظت از حقوق کارگران - هم با 307 رای در مقابل 237 رای شکست خورد.

پنج پیشنهاد دیگر از جمله حمایت از یک خروج بدون توافق، طرح به اصطلاح بازار مشترک 2.0، پیشنهادی برای ماندن در ناحیه اقتصادی اروپا و متوقف کردن فرآیند بریگزیت با ابطال ماده 50، همگی از کسب اکثریت آراء باز ماندند.

اولیور لتوین، کننده حزب محافظه کار که بر فرآیند بی سابقه آراء نظارت داشت، گفت که فقدان رای اکثریت برای این پیشنهادها مایوس کننده است. او گفت که اعضای مجلس فرصت خواهند داشت روز دوشنبه بار دیگر برای رسیدن به اجماع تلاش کنند، اما اضافه کرد که اگر توافق نخست وزیر پیش از آن رای بیاورد، دیگر نیازی به این کار نخواهد بود.

تاکنون همه طرح های بریگزیت که دولت می بر سر آنها با اتحادیه اروپا به توافق رسیده، در مجلس این کشور رد شده است که آخرین آنها روز 12 مارس بود. جناح های سیاسی مختلف به دلایل متفاوتی علیه توافقنامه می با اتحادیه اروپا رأی داده اند. حزب کارگر، حزب اصلی مخالف دولت و نیز کنندگان طرفدار ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا معتقدند خروج طبق این توافقنامه برای اقتصاد بریتانیا مضر است.

در سوی دیگر، هواداران سرسخت بریگزیت معتقد بودند توافقنامه به دست آمده توسط دولت کنترل کامل همه امور را به بریتانیا برنمی گرداند و مخصوصاً نگران بودند که بخش مربوط به مرز ایرلند شاقتصادی، باعث شود بریتانیا تا ابد در قید و بندهای اتحادیه اروپا بماند.

پیشتر در روز چهارشنبه ترزا می، نخست وزیر بریتانیا وعده داد آماده است به محض تصویب توافقنامه خروج کشورش از اتحادیه اروپا کناره گیری کند. او گفته در صورت تصویب توافقنامه پیشنهادی او در مجلس دیگر برای ادامه گفت وگوها میان دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا بر سر کار باقی نخواهد ماند.

با وجود این، بر اساس اظهارات کنندگان محافظه کاری که در این جلسه با می حضور داشته اند او تاریخ دقیقی برای کناره گیری از قدرت تعیین نکرده است.

تصمیم می تنها دو روز پس از اقدام بی سابقه کنندگان مجلس بریتانیا اجرا شده که طی آن با هدف جلب حمایت اکثریت اعضا از یک راه حل جایگزین برای بریگزیت، به انتقال قدرت تصمیم گیری در این زمینه از نخست وزیر به مجلس عوام رای داده اند.،ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

سلو بلاگ: سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

پریها: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7428

به "پیشنهاد مشروط ترزا می برای استعفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد مشروط ترزا می برای استعفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید