پیشنهاد نفتی ونزوئلا برای فرار از فروپاشی مالی

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: نمایندگان نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا مذاکراتی با شرکتهای روس نفت روسیه، رپسول اسپانیا و انی ایتالیا داشته اند.

پیشنهاد نفتی ونزوئلا برای فرار از فروپاشی مالی

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ بروشور خشتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از بلومبرگ؛ در حقیقت نیت دولتمردان ونزوئلا این است که اموال نفتی تحت کنترل دولت را به شرکتهای بین المللی بزرگ واگذار نمایند و آنها در قبال این دارایی ها، بخشی از بدهی های شرکت دولتی PDVSA را پرداخت نمایند.

این پیشنهاد که به معنای بخشیدن جان دوباره ای به صنعت نفت ونزوئلا است، در مراحل اولیه قرار داد و با موانع عمده ای روبرو است.

نخست این که قوانین ونزوئلا باید تغییر پیدا کند و همچنین اختلافاتی در مورد فاینانس فعالیت های نفتی وجود دارد و تحریمهای واشنگتن هم همکاری شرکتهای آمریکایی با دولت ونزوئلا را بدون دریافت معافیت ممنوع نموده است. این تحریمها همچنین مانع از سرمایه گذاری شرکتهای غیرآمریکایی در ونزوئلا شده است.

شرکت PDVSA که زمانی 3.5 میلیون بشکه در روز نفت فراوری می کرد، با وجود اینکه روی بزرگترین ذخایر نفت قطعی دنیا تکیه زده است، اکنون تنها 700 هزار بشکه در روز فراوری دارد. شرایط اقتصادی این شرکت تعریف چندانی ندارد و در نتیجه ذخایر ارزی بانک مرکزی ونزوئلا به پایین ترین میزان در سه دهه گذشته سقوط نموده است و نقدینگی در اختیار دولت کمتر از یک میلیارد دلار است.

در حالی که دولت و مخالفانش هر دو موافقت مشارکت و سرمایه گذاری خارجی در ونزوئلا هستند اما مخالفان نمی خواهند کاری انجام دهند که به دوام دولت مادورو یاری کند و وی را برای کناره گیری و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید تحت فشار قرار داده اند.

شرکت PDVSA از شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاریهای جدید درخواست نموده است. اگرچه این شرکت ها به سرمایه گذاری تمایل دارند اما خواهان پرداخت هزینه فعالیت ها هستند.

چندین پیمانکار آمریکایی از جمله شرکت شورون مجوز موقتی برای فعالیت در ونزوئلا دارند. هنوز معلوم نیست اگر دولت مادورو پیشنهاد جدید را پیش ببرد، برای این مجوزها چه اتفاقی خواهد افتاد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 33107

به "پیشنهاد نفتی ونزوئلا برای فرار از فروپاشی مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد نفتی ونزوئلا برای فرار از فروپاشی مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید