کارشناسان: درباره صلح افغانستان اجماع منطقه ای وجود ندارد

به گزارش مهسان بلاگ، بعضی کارشناسان مسائل سیاسی بر این باورند که درباره فرایند صلح افغانستان اجماع منطقه ای وجود ندارد و این سبب تداوم جنگ و پیچیده تر شدن توافق صلح با طالبان می گردد.

کارشناسان: درباره صلح افغانستان اجماع منطقه ای وجود ندارد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عباس فراسو کارشناس افغان گفت که برای تحقق صلح در افغانستان اجماع منطقه ای وجود ندارد و این موضوع نه تنها منجر به تداوم جنگ و افزایش خشونت ها شده، بلکه دستیابی به یک توافق سیاسی و صلح با طالبان را نیز پیچیده تر نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در ادامه به اختلافات پاکستان و هند، رقابت های سیاسی و مالی میان هند و چین در جنوب آسیا و رقابت های شدید میان چین و آمریکا اشاره نمود و این موضوعات را از جمله عوامل تأثیرگذار بر ادامه جنگ و نبود یک اجماع منطقه ای و بین المللی برای صلح افغانستان خواند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پیش از این نیز آتلانتیک درباره عدم وجود اجماع منطقه ای در افغانستان نوشته بود: با وجودی که بیشتر کشورهای منطقه از گفت وگوهای صلح افغانستان حمایت می نمایند اما باز هم در این فرایند هماهنگی منطقه ای وجود ندارد.

این وبسایت خبری تحلیلی افزوده بود: نظرات گوناگون در خصوص خروج نیروهای خارجی، رقابت ها و دشمنی منطقه ای دلایلی هستند که در سطح کشورهای منطقه از ایجاد تفاهم و همکاری جلوگیری می نماید.

به گزارش پژواک، تنش های به وجود آمده از سیاست های منطقه ای و دنیای موضوعاتی هستند که می تواند بر شرایط افغانستان تاثیر داشته باشند.

این در حالی است که دولت افغانستان تاکید دارد که برای صلح در افغانستان اجماع منطقه ای بوجود آمده است اما اظهارات کارشناسان پیرامون اختلافات و تضاد منافع بین کشورهای منطقه گواه از عدم ایجاد این اجماع لازم است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 76823

به "کارشناسان: درباره صلح افغانستان اجماع منطقه ای وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناسان: درباره صلح افغانستان اجماع منطقه ای وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید