کیوسک چک اتوماتیک راهی نوین برای جلوگیری از انتشار کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، با کاهش تدریجی اقداماتی نظیر قرنطینه و بازگشت به زندگی روزمره، اطمینان از ورود ایمن افراد به هر مکان لازم است.

کیوسک چک اتوماتیک راهی نوین برای جلوگیری از انتشار کرونا

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، محققان موسسه فناوری هند گوآهاتی در مطالعه اخیرشان کیوسک آنالیز/چک اتوماتیک نوینی را توسعه داده اند.

فقط 30 ثانیه طول می کشد تا این کیوسک چک اتوماتیک آنالیز کند که آیا افراد می توانند به محل مورد نظر وارد شوند یا خیر.

دستگاه مذکور یک آنالیز سریع و در عین حال دقیق و بدون تماس با افراد انجام می دهد و می تواند معین کند که آیا فرد تب دارد و یا سطح اکسیژن خون وی پایین است یا خیر.

کیوسک مذکور دارای محفظه ضد عفونی کننده اشعه فرابنفش است که می تواند ویروس ها /باکتری های موجود در سطح چمدان، کیف، کلید، موبایل، کیف پول و غیره را از بین ببرد و در نتیجه خطر انتشار را کاهش می دهد. برای چک شدن، فرد باید روی رد پای معین شده در مقابل کیوسک بایستد.

پس از آن به منظور اندازه گیری دمای بدن، کاربران باید ماسک خود را برداشته و صورت خود را در مقابل صفحه نمایش نگه دارند.

پس از اندازه گیری دما، فرد باید دست خود را روی حسگر محفظه اشعه فرابنفش تکان دهد تا درب آن را باز کند.

محفظه فرابنفش نیز ضد عفونی 360 درجه را روی کل سطح انجام می دهد. فرد باید انگشت اشاره خود را روی حسگر SpO₂ قرار دهد تا میزان اشباع اکسیژن بدن او نیز آنالیز گردد (اکسیژن بالای 95 درصد نشانه بدن انسان سالم است).

پس از این، فرد می تواند دست ها را با قرار دادن آنها در زیر واحد ضدعفونی کننده اتوماتیک، ضد عفونی کند. بعد از ضدعفونی کردن دست، کاربر می تواند وسایل را از محفظه اشعه فرابنفش جمع آوری کند.

سیستم نرم افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی دستگاه مذکور می تواند سلامت فرد را از داده های ثبت شده کنترل کند.

در صورت دمای بدن و سطح SpO2 اندازه گیری شده غیرطبیعی، زنگ هشدار کیوسک برای کارمندان بخش بهداشت شرکت/سازمان/موسسه به صدا درمی آید.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 62114

به "کیوسک چک اتوماتیک راهی نوین برای جلوگیری از انتشار کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیوسک چک اتوماتیک راهی نوین برای جلوگیری از انتشار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید