گردشگران خارجی یزد سال جاری به 100 هزار نفر می رسند

به گزارش مهسان بلاگ، سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: گردشگران خارجی یزد سال جاری به 100 هزار نفر می رسند.

گردشگران خارجی یزد سال جاری به 100 هزار نفر می رسند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مشاوره ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران از یزد، سیدمصطفی فاطمی صبح امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیر دادگستری برگزار گردید گفت: میانگین رشد گردشگری استان یزد در طول دولت یازدهم 85 درصد بوده که بیشتری رشد گردشگری کشور را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال جاری نزدیک به 50 هزار نفر گردشگر خارجی به یزد سفر کردند، گفت: پیش بینی ها بر این است که سال جاری این آمار به 100 هزار نفر برسد.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اضافه کرد: با توجه به اینکه زیرساختهای گردشگری استان یزد به صورت کامل محیا نیست، سرعت ایجاد مراکز اقامتی را افزایش دادیم و در این زمینه به مرمت خانه های تاریخی و تبدیل آنها به واحد اقامتی پرداختیم.

فاطمی اضافه کرد: تعداد تختهای اقامتی استان یزد تا پیش از سال 92، سه هزار و 700 تخت بوده در حالی که تنها در شش ماهه اول سال جاری بیش از یک هزار تخت به این ظرفیت اضافه کرده شده است.

وی مطرح کرد: در حوزه صنایع دستی توانستیم شهر یزد را به عنوان شهر نساجی سنتی کشور و شهر میبد هم به عنوان شهر ملی زیلو به ثبت رسیدند که برندهای بسیار خوبی در زمینه صنعت دستی در کشور به حساب می آید.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در استان یزد انجام شد، تدوین بسته حمایتی از کارگاه های تولیدی صنایع دستی و فرش و اجرای آن به وسیله ایجاد یک کارگاه بزرگ تولیدی در استان و توسعه 10 کارگاه تولیدی صنایع دستی در روستاها است.

فاطمی با اشاره به اقدامات اجرا شده در زمینه قناتهای استان یزد گفت: قنات قدیمی زارچ به عنوان طولانی ترین قنات دنیا در حال حاضر دوباره به جریان افتاده و کارکرد اصلی خود را یافته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 مرداد 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 32107

به "گردشگران خارجی یزد سال جاری به 100 هزار نفر می رسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران خارجی یزد سال جاری به 100 هزار نفر می رسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید