گفت وگوی تلفنی نماینده ظریف با وزیر خارجه افغانستان

به گزارش مهسان بلاگ، نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با وزیر خارجه افغانستان درباره اوضاع کنونی در این کشور به رایزنی پرداخت.

گفت وگوی تلفنی نماینده ظریف با وزیر خارجه افغانستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، در ادامه رایزنی های جمهوری اسلامی ایران در مورد اوضاع افغانستان، محمدابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان امروز (سه شنبه) در گفت وگوی تلفنی با محمدحنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان، درباره موضوعات مختلف از جمله تحولات جاری در آن کشور، نتایج سفر نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان به تهران و روابط دوجانبه به بحث و گفتگو پرداخت.

اتمر در این گفت وگو ضمن قدردانی از رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال افغانستان، گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای پیشبرد فرایند صلح ارائه کرد.

طاهریان فرد نیز با تأکید بر اهمیت نزدیک شدن دیدگاه های جناح های مختلف افغان به عنوان کلید پیشرفت در فرایند صلح، آمادگی کشورمان را برای یاری به این فرایند مورد تأکید مجدد قرار داد.

به گزارش فارس، طاهریان فرد پیش از این نیز با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان تلفنی گفت وگو نموده بود. عبدالله عبدالله در این گفت وگو خواهان استمرار حمایت ها از فرایند صلح در آن کشور شد. طاهریان فرد در پاسخ ضمن تاکید مجدد بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از کوشش در فرایند صلح افغانستان، ضرورت تعامل بیشتر بین جناح های مختلف این کشور برای تسریع دسترسی به صلح را یادآور شد.

ژان آرنو نماینده آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان و مسائل منطقه که در راس هیأتی به منظور رایزنی در مورد مسائل افغانستان به تهران سفر نموده روز گذشته (دوشنبه) با طاهریان فرد در تهران ملاقات و در مورد آخرین تحولات افغانستان به رایزنی پرداخت. وی همچنین امروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ملاقات کرد.

وزیر امور خارجه در ملاقات نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان بر حمایت ایران از انجام گفت وگو های بین الافغانی و همچنین حفاظت از دستاوردهای مردم افغانستان طی سال های گذشته تأکید کرد. (اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 87516

به "گفت وگوی تلفنی نماینده ظریف با وزیر خارجه افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی نماینده ظریف با وزیر خارجه افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید