یونیسف 2میلیارد دوز واکسن کرونا به کشورهای در حال توسعه تحویل می دهد

به گزارش مهسان بلاگ، یونیسف روز دوشنبه خاطرنشان کرد نزدیک به دومیلیارد دوز واکسن ویروس کرونا را سال آینده میلادی در قالب عملیات بزرگ به کشورهای در حال توسعه تحویل خواهد داد.

یونیسف 2میلیارد دوز واکسن کرونا به کشورهای در حال توسعه تحویل می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، یونیسف امروز (دوشنبه) گفت که در حال همکاری با بیش از 350 شرکت هواپیمایی و شرکت های حمل بار است تا واکسن و نزدیک به یک میلیارد سرنگ به کشورهای فقیر مانند بوروندی، افغانستان و یمن تحویل داده گردد. این اقدام یونیسف در راستای کوواکس صورت می گیرد که یک طرح دنیای اختصاصی واکسن کووید-19 با همکاری سازمان دنیای بهداشت است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اتلوا کدیلی، مدیر بخش تأمین یونیسف طب بیانیه ای بیان کرد: این همکاری ارزشمند تا حد زیادی اطمینان حاصل خواهد نمود که ظرفیت حمل و نقل کافی برای این عملیات تاریخی و بزرگ وجود دارد.

طرح کوواکس که با رهبری مشترک گروه واکسن گوی، ائتلاف آمادگی نوآوری برای مقابله با اپیدمی و سازمان دنیای بهداشت پیش می رود، از کشورهای دنیا خواسته از احتکار واکسن ویروس کرونا خودداری نمایند.

بر اساس اعلام سازمان دنیای بهداشت، دسترسی به انواع واکسن ها در دنیا حتی از قبل شیوع ویروس کرونا نابرابر بوده و حدود 20میلیون نوزاد به واکسن هایی دسترسی نداشتند که آنها را در برابر بیماری های جدی، مرگ و فلج شدن محافظت کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 69297

به "یونیسف 2میلیارد دوز واکسن کرونا به کشورهای در حال توسعه تحویل می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونیسف 2میلیارد دوز واکسن کرونا به کشورهای در حال توسعه تحویل می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید