100 میلیارد اعتبار برای بازسازی بادگیرهای لافت قشم احتیاج است

به گزارش مهسان بلاگ، ایرنا/ براساس خبرهای منتشر شده، 100 میلیارد اعتبار برای بازسازی بادگیرهای لافت قشم احتیاج است.

100 میلیارد اعتبار برای بازسازی بادگیرهای لافت قشم احتیاج است

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

عباس نوروزی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرهزگان اضافه کرد: شرایط بادگیرهای بندر تاریخی لافت قشم بگونه ای است که اگر رسیدگی و بازسازی مورد احتیاج انجام نگردد، احتمال ریزش آن ها بر سر مردم وجود دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل با منطقه آزاد قشم برای مشارکت در تامین هزینه های بازسازیی بادگیرهای این روستا مذاکره شده که امید است نتایج خوبی از آن حاصل گردد و بتوان این سازه های تاریخی را ایمن سازی و برای آیندگان حفظ کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: علاوه بر بادگیرها کف سازی و جداره های هم برای حفظ و نگهداری احتیاج به اعتبار دارند تا این روستای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور به شرایط مطلوبی برسد.

نوروزی خاطر نشان کرد: در حال حاضر چهار بادگیر و تجهیز و بازسازی خانه تاریخی عارفی با اعتباری افزون بر 3 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار در سال گذشته شروع شد که فروردین سال جاری انتها یافت.

منبع: همگردی
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 81865

به "100 میلیارد اعتبار برای بازسازی بادگیرهای لافت قشم احتیاج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 میلیارد اعتبار برای بازسازی بادگیرهای لافت قشم احتیاج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید