208 قلم دارو دامی در سمنان فراوری می گردد، ایجاد 5 کشتارگاه صنعتی

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمد سعیدی در نشست خبری ظهر دوشنبه خود با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به فراوری 208 قلم انواع داروهای دامی در استان سمنان، بیان نمود: این داروها در فراوریات مختلف شامل داروهای تزریقی و پودرهای افزودنی و کلسیم فسفات، لوسیلون و امولوسیون محلول، پودر قرص، پماد و ... به استان های دیگر صادر می گردد.

208 قلم دارو دامی در سمنان فراوری می گردد، ایجاد 5 کشتارگاه صنعتی

وی اضافه نمود: با دستان پرتوان تولد نمایندگان بومی داخل استان سمنان خوشبختانه 38 میلیون و 443 هزار قلم انواع قرص، پودر و داروی تزریقی طی 10 ماه سال جاری فراوریشده است.

ضرورت تحقق امنیت غذایی

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان درباره سیاست های این اداره کل نیز تأکید کرد: تحقق امنیت غذایی سالم، هویت بخشی به محصولات دارویی و افزایش بهره وری فراوری دام سالم و تضمین رشد کمی فرآورده های دامی در سطح استان سیاست اداره کل دامپزشکی است.

سعیدی بابیان اینکه دامپزشکی استان سمنان در برنامه ای پنج ساله ارتقای شاخص های سلامت و بهداشت فرآورده های دامی را دنبال می نماید، گفت: از بدو اخذ سیاست مذکور تاکنون با حمایت های مردمی هفت واحد سنتی و غیربهداشتی کشتارگاه دام در استان تعطیل شده که گام مهمی در رشد امنیت غذایی است.

وی بابیان اینکه امروز در استان سمنان کشتارگاه سنتی وجود ندارد، ادامه داد: تأکید دامپزشکی تعطیلی دائمی واحدهای کشتارگاهی سنتی است و اگر مالکان این واحدها اصرار به ادامه کاردارند می بایست برای تغییر کاربری کشتارگاه ها به مدرن اقدام نمایند لذا در این رابطه البته اقداماتی نیز در استان انجام شده و به دلیل اینکه عمده مالکان کشتارگاه های استان شهرداری ها هستند، این امر امکان پذیر خواهد بود.

ایجاد 5 کشتارگاه صنعتی

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اعلام کرد: هم اکنون ایجاد پنج کشتارگاه صنعتی در استان شامل دو کشتارگاه در شاهرود و دو کشتارگاه در سمنان و یک کشتارگاه در دامغان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: زمین مناسب برای این کشتارگاه ها در نظر گرفته شده و به دنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای این امر هستیم تا کم کم شاهد تعطیلی کامل کشتارگاه های نیمه صنعتی نیز در استان باشیم که هم اکنون تعدادشان به پنج باب می رسد.

سعیدی بابیان اینکه استان سمنان فعلاً از حیث کشتارگاه صنعتی محروم است اما سیاست دامپزشکی به تدریج تعطیلی تمام واحدهای نیمه صنعتی و حرکت به سمت صنعتی سازی کشتارگاه ها است، اعلام کرد: برآوردها نشان می دهد که روند اجرا و احداث این طرح در اوایل سال 98 می تواند رقم بخورد و از سوی دیگر ما باید کوشش کنیم تا نهایتاً یک سال دیگر بتوانیم شاهد افتتاح این واحدها باشیم.

وی اضافه نمود: در صورت اجرای این طرح و شروع فعالیت این کشتارگاه، حدود چهار کشتارگاه از مجموع پنج کشتارگاه نیمه صنعتی استان تعطیل خواهد شد.

وجود 511 واحد مرغداری

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در ادامه سخنان خود گفت: 511 واحد مرغداری صنعتی در استان فعال است که در کنار فعالیت 431 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی 10 میلیون قطعه در سال، نشان گر ظرفیت های خوب استان در بخش مرغ و تخم مرغ است.

سعیدی بابیان اینکه 12 واحد پرورش شترمرغ در استان سمنان فعالیت دارد، تاکید نمود: 13 واحد پرورش مرغ پلت تخم گذار، شش مزرعه فراوری بوقلمون و دو مرغ اجدادی گوشتی در استان فعالیت دارند که اگر بتوانیم موانع صادرات فراوریات این واحدها را از میان برداریم قطعاً شاهد تحول خوبی در زمینه فراوریات مرغ و تخم مرغ خواهیم بود که اشتغال خوبی را نیز به دنبال خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 خرداد 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5186

به "208 قلم دارو دامی در سمنان فراوری می گردد، ایجاد 5 کشتارگاه صنعتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "208 قلم دارو دامی در سمنان فراوری می گردد، ایجاد 5 کشتارگاه صنعتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید