51درصد بودجه عمرانی سال 97 استان مرکزی اختصاص یافت

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رقیه یادگاری پیش از ظهر شنبه در حاشیه هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک، گفت: از این میزان اعتبار تخصیص یافته عمرانی استانی، 28 درصد به صورت نقدی و 72 درصد نیز به صورت اسناد خزانه بوده است.

51درصد بودجه عمرانی سال 97 استان مرکزی اختصاص یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری خارجی در سال 92 در دولت دهم و یازدهم در استان مرکزی 160 میلیون دلار بوده که این میزان در سال 96 به 685 میلیون دلار رسیده است. البته جذب سرمایه گذاری زمان بر است و در شرایط فعلی احتیاج به زمان دارد.

یادگاری همچنین در خصوص طرح جامع شهر اراک گفت: طرح جامع شهر اراک قبلاً در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورد آنالیز قرار گرفته بود، اما چون ابهامات و ایراداتی داشت مجدداً به کارگروه زیربنایی ارجاع شد تا ابهامات آن برطرف گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی بیان داشت: ابهامات در این مورد بود که توسعه شهر اراک به صورت افقی باشد یا عمودی؟ یا از کدام قسمت ها و مناطق طرح اجرایی گردد؟ و یا اینکه اماکنی چون دره گردو، نظم آباد و… که به عنوان مناطق هدف گردشگری مطرح هستند، چگونه در حریم شهر قرار بگیرند که در این موارد از سوی مشاور طرح توضیحات لازم داده شد.

یادگاری گفت: همچنین در رابطه با طرح 55 متری شهر اراک، با کلیات طرح موافقت و قرار شد جزئیات طرح در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و در کمیته استانی مورد آنالیز مجدد قرار بگیرد. چنانچه از نظر کمیته فنی شورای عالی شهرسازی این طرح رد گردد، مجبور هستیم برای جایگزینی برنامه ریزی کنیم و اگر هم رد نگردد، اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی بیان داشت: موضوع دیگر جلسه بحث جابجایی اعتبارات بود و مقرر شد با توجه به فرا رسیدن خاتمه سال، سازمان برنامه و بودجه استان و معاونت عمرانی استانداری اعتبارات را توزیع نمایند.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: شهرداری ها طبق قانون می توانند برای فعالیت های خود اوراق مشارکت منتشر نمایند. بحث مهم طرح 58 متری موضوع تأمین منابع اقتصادی است. استاندار تاکید نمود برای انتشار اوراق مشارکت، شورای شهر اراک اقدام کند تا بتوانند منابع درآمدی برای طرح داشته باشند و اگر اجرای طرح 58 متری قطعی شد، برای اجرای این طرح هزینه گردد. همچنین اگر اجرا نشد برای دیگر فعالیت های شهرداری و خدمات شهری می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 تیر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6965

به "51درصد بودجه عمرانی سال 97 استان مرکزی اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "51درصد بودجه عمرانی سال 97 استان مرکزی اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید