اجرای طرح امنیت غذایی در اراضی کشاورزی قروه

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، خسرو کریمی پناه شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان قروه به برنامه های جهاد کشاورزی در سال زراعی آتی اشاره نمود و گفت: پیش بینی گردیده بالغ بر 12 هزار و 800 هکتار از اراضی آبی و 68 هزار هکتار از اراضی دیم زیر کشت محصول گندم قرار بگیرد.

اجرای طرح امنیت غذایی در اراضی کشاورزی قروه

به گفته وی توصیه می گردد کشاورزان بذر خود مصرفی را ضدعفونی و بوجاری و از برندهای برتر استفاده نمایند تا کود را با عمر مناسب زیر زمین نگه دارد.

کریمی پناه از کشت محصول کلزا هم گفت و اضافه کرد: در سال گذشته بالغ بر 350 هکتار از اراضی زیر کشت این محصول بوده که بیش از هزار تن برداشت شد و مبلغ آن هم به طور کامل به کشاورزان پرداخت گشت.

وی از فراوری حداقل سه و نیم برابری محصول کلزا در امسال با زیر کشت رفتن بالغ بر هزار هکتار از اراضی برای فراوری این محصول اطلاع داد و توضیح داد: برای فراوری بذر کلزا هیچ گونه مسئله ای وجود نداشته و ضروری است کشاورزان باتوجه به کوتاهی زمان باقی مانده تا کشت کلزا بذر موردنیاز خود را تهیه نمایند.

کریمی پناه همچنین با بیان اینکه در برنامه سال زراعی جاری بخش عمده ای از محصولات هنوز برداشت نشده، گفت: برای مثال در سیب زمینی بیش از 3 هزار و 200 هکتار به این محصول اختصاص دارد و پیش بینی می گردد بالغ بر 120 هزار تن فراوری داشته باشیم.

در ادامه رئیس جهاد کشاورزی قروه به بحث امنیت غذایی پرداخت و تأکید کرد: در این زمینه سالیانه بالغ بر نیمی از اراضی کشاورزی دیم به صورت آیش رها می شد که در سه چهار سال گذشته برنامه امنیت غذایی ایکاردا برای توجه به امنیت غذایی طراحی شد.

به گفته کریمی پناه سال گذشته بالغ بر 3 هزار هکتار از اراضی و امسال 6 هزار هکتار و در سنوات آتی هم امید می رود تمام آنچه که زمین زراعی آیش برای کشاورزان رها می شد زیر کشت محصولات جانبی مثل نخود و ماشه قرار بگیرد.

کریمی پناه با اجرای این طرح اظهار امیدواری کرد که میزان فراوری 500 هزار تنی محصولات زراعی شهرستان به بالغ بر 40 درصد افزایش یابد.

وی همچنین از کشاورزان خواهان شد که در باب امنیت غذایی از مشاوران مرتبط استفاده نمایند تا از اراضی زارعی باقیمانده امسال بهره برداری دوم را به عنوان کشت دوم داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1118

به "اجرای طرح امنیت غذایی در اراضی کشاورزی قروه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح امنیت غذایی در اراضی کشاورزی قروه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید