افتتاح اقامتگاه بوم گردی نشینگه بنار در روستای دره تفی مریوان

به گزارش مهسان بلاگ، مراسم افتتاح اقامتگاه بوم گردی نشینگه بنار در روستای دره تفی از توابع شهرستان مریوان امروز پنجشنبه 26 مهر با حضور مسئولان استان و شهرستان برگزار گردید.

افتتاح اقامتگاه بوم گردی نشینگه بنار در روستای دره تفی مریوان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، در این مراسم سید محسن علوی مدیر کل میراث فرهنگی استان کردستان، حمید اسکندری معاون گردشگری، کارشناسان گردشگری استان، فریاد حدادیان رئیس اداره میراث فرهنگی مریوان، رئیس شورای شهر مریوان، مدیران ثبت احوال، آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای، کمیته امداد، بخشدار مرکزی مریوان، دهیاران روستاهای دره تفی و کانی سانان و همچنین امام جمعه روستای دره تفی حضور داشتند.

فریاد حدادیان مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان مریوان در این باره گفت: اقامتگاه بوم گردی نشینگه ی بنار یکی از مجهزترین، بهترین و زیباترین اقامتگاه های بومگردی استان می باشد که با هدف ارائه خدمات متفاوت و سنتی به مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان ساخته شده است.

او گفت: این اقامتگاه با مدیریت محمد رسایی در روستای دره تفی شهرستان مریوان با هزینه بالغ بر600 میلیون تومان و استفاده از تسهیلات صندوق روستایی ساخته شد.

او اضافه کرد: معماری این اقامتگاه کاملا سنتی و مختص فرهنگ هورامان و مریوان می باشد و نمای بیرونی این اقامتگاه از کاه گل است.

حدادیان گفت: اقامتگاه نشینگه بنار شامل 10 سوییت کاملا سنتی و یک دیواخان (اتاق سنتی با امکانات ویژه، مختص کردستان) است که نمایانگر زندگی خانوده های روستایی در گذشته است.

او در سرانجام اضافه کرد: علاوه بر ارائه برخی غذاهای سنتی، غذاهایی شامل کباب ماهی و مرغ و همچنین برنج کشت اطراف دریاچه زریبار در این اقاتگاه پخت و سرو می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 اسفند 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2187

به "افتتاح اقامتگاه بوم گردی نشینگه بنار در روستای دره تفی مریوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح اقامتگاه بوم گردی نشینگه بنار در روستای دره تفی مریوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید