ترامپ برای نفی فرضیه های گرمایش زمین کمیته فنی تشکیل می دهد

به گزارش مهسان بلاگ، ترامپ دستور تشکیل کمیته ای را داده که قرار است نظرات دانشمندان مبنی بر تاثیرات گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی بر آینده بشر را زیر سوال ببرد!

ترامپ برای نفی فرضیه های گرمایش زمین کمیته فنی تشکیل می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت ترامپ به دنبال تشکیل هیأتی است که فرضیات موجود در مورد تغییرات اقلیمی را نقض کند و موضع دولت آمریکا در قبال این مسئله را تغییر دهد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، تعدادی از مقامات دولتی افشا کردند کمیته ای که تحت نظر شورای امنیت ملی کار می نماید در نظر دارد اجماع دانشمندان بر سر گرمایش جهانی در اثر فعالیت های انسانی را زیر سوال ببرند.

این برنامه کاخ سفید توسط ویلیام هاپر پزشک و یکی از مدیران ارشد شورای امنیت ملی آمریکا پشتیبانی می شود که مخالف آسیب ناشی از انتشار گاز CO2 بر اتمسفر زمین است.

طبق فرضیه گرمایش جهانی، افزایش فراوری گازهای گل خانه ای نظیر CO2 توسط بشر و افزایش تراکم آن در جو زمین موجب به دام افتادن اشعه و انرژی خورشید در اتمسفر و گرم تر شدن پیوسته دمای کلی زمین می شود. گرمایش جهانی موجب ایجاد تغییر در اقلیم های مختلف می شود.

در نتیجه تغییرات اقلیمی، سال جاری در یک روز به خصوص، درحالی که استرالیا گرم ترین روز ثبت شده در تاریخ این کشور را تجربه می کرد، دقیقاً در آن سوی زمین، برای اولین بار به دلیل شدت یخ بندان و وقوع گردبادهای قطبی، آبشارهای نیاگارا یخ زد.

دولت آمریکا تمایل دارد گزارش های فدرال مانند آنالیز اقلیمی ملی را به چالش بکشد. این مطالعه که با همکاری چند آژانس در ماه نوامبر منتشر شد و خطراتی که آمریکا در مورد گرمایش جهانی با آن روبرو است را برجسته نموده است. این گزارش گرمایش جهانی را با فجایع طبیعی مرتبط دانست و نسبت به خطرات مهلک افزایش جهانی 2 درجه ای دمای هوا هشدار داد. تنها چند روز پس از انتشار این گزارش ترامپ گفت: آن را باور ندارم.

ترامپ پیش تر گفته بود پدیده گرمایش جهانی دسیسه چینی ها برای آسیب وارد کردن به صادرات آمریکا است. وی بارها تغییرات فصلی را با گرمایش جهانی اشتباه گرفته است.

هاپر در سال 2010 خطاب به کمیته اقلیمی مجلس نمایندگان گفت گرمایش جهانی دربرابر نوسانات طبیعی دمای زمین عددی کوچک است و گرم شدن [دمای زمین] و افزایش CO2 برای نوع بشر خوب است

این برنامه ترامپ که در اتاق شرایط اضطراری کاخ سفید نیز مورد بحث نهاده شد، قویاً توسط دانشمندان اقلیم شناس محکوم شد.

ترامپ روز 28 ژانویه طی اظهارنظری در مورد تغییرات اقلیمی در حساب توییتری خود گفت: در مید وست زیبا دما به منفی 60 درجه [فارنهایت] رسیده است. سردترین دمایی که تا کنون ثبت شده. انتظار می رود روزهای آینده از این هم سردتر شود. مردم نمی توانند چند دقیقه بیشتر بیرون از خانه بمانند. پس گرمایش جهانی کجاست؟ لطفا سریع برگرد ما به تو نیاز داریم!.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5908

به "ترامپ برای نفی فرضیه های گرمایش زمین کمیته فنی تشکیل می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ برای نفی فرضیه های گرمایش زمین کمیته فنی تشکیل می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید