خسرو ابراهیم: هنوز آمادگی علمی کردن ورزش وجود ندارد

به گزارش مهسان بلاگ، رییس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: مسوولین هنوز آمادگی علمی کردن ورزش را ندارند و زمینه های آن در بین دستگاههای اجرایی فراهم نشده است.

خسرو ابراهیم: هنوز آمادگی علمی کردن ورزش وجود ندارد

دکتر خسرو ابراهیم در حاشیه بیستمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه علوم ورزشی در گفت وگو با خبرنگاران و در ارزیابی از عملکرد آن در طی دو دهه اخیر اظهار کرد: با توجه به تغییراتی که در مدیریت پژوهشگاه در طی بیست سال اخیر داشتیم، این تغییرات سبب شد تا پژوهشگاه در اجرای برنامه ها و اهداف خود از ثبات خاصی برخوردار نباشد و در وظایف خود رسالت تعریف گردیده و مشخصی نداشته باشد. البته بزرگترین لطمه به بدنه پژوهشگاه جابجایی آن از تهران به مشهد بود که همین جابجایی سبب شد تا از اهداف و برنامه های اصلی خود عقب بیفتد و دچار لطمات زیادی گردد.

وی گفت: در این جابجایی نیروهای زیادی از بدنه پژوهشگاه خارج شدند و تردد نیروها در طی چند سال گذشته موجب شد تا پژوهشگاه به اهداف پیش بینی گردیده خود دست پیدا نکند. البته چند سالی است که شرایط بهتری پیدا نموده و با کاهش نیروهای ترددی به یک ثبات منسجم و هدفمندی رسیده است. قطعا در آینده این نهاد علمی می تواند در توسعه و ترویج علم در ورزش یاری های زیادی انجام دهد، البته این امر محقق نمی گردد مگر این که دستگاه های اجرایی ارتباط نزدیکی را با دانشکده های علوم ورزشی برقرار نمایند و در اجرای طرح های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاهها را مشارکت دهند.

رییس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی در انتها با اشاره به این که مسوولین باید آمادگی علمی کردن ورزش کشور را داشته باشند، توضیح داد: برای ترویج ورزش علمی باید مسوولین آمادگی علمی کردن ورزش را داشته باشند که متاسفانه به نظر می رسد هنوز زمینه های آن فراهم نگردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 دی 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1421

به "خسرو ابراهیم: هنوز آمادگی علمی کردن ورزش وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسرو ابراهیم: هنوز آمادگی علمی کردن ورزش وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید